انفجار خودرو طالبان در کابل

طالبان می‌گویند که در این حادثه دو نفر زخمی شده‌اند

مقام‌های طالبان می‌گویند که این حادثه ناشی از پرتاب بمب‌دستی بوده است-عکس از اقتصاد‌نیوز

بامداد چهارشنبه یک انفجار در مرکز شهر کابل، طالبان را هدف قرار داد. بر اساس گزارش‌های رسیده از کابل، این انفجار حوالی ساعت هفت و نیم صبح به وقت محلی در منطقه ده‌مزنگ ناحیه سوم کابل و نزدیک سازمان ترافیک این شهر رخ داده است.

شاهدان عینی می‌گویند که این حادثه ناشی از انفجار بمبی جاسازی شده در یک خودرو متعلق به نیروهای طالبان بوده است. بر اساس مشاهدات آنان، در محل حادثه یک طالب کشته و چهار دانش‌آموز زخمی شده‌اند؛ اما مقام‌های طالبان می‌گویند که این حادثه ناشی از پرتاب بمب‌دستی بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سعید خوستی، سخنگوی وزارت داخله (کشور) امارت طالبان، در توییتر نوشته است که پرتاب یک بمب دستی به‌سمت طالبان زخمی شدن دو تن را در پی داشته است. سخنگوی وزارت داخله همچنین گفته که این بمب دستی از داخل باغ‌وحش کابل به‌ سمت نیروهای طالبان پرتاب شده است. سعید خوستی از بررسی حادثه خبر داده و افزوده که هنوز کسی در این رابطه بازداشت نشده است.

تا این لحظه هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است. تا قبل از این، مسئولیت حمله به طالبان را گروه داعش بر عهده می‌گرفت اما اکنون جریان مقاومت ملی و مخالفان طالبان نیز جزو گروه‌هایی‌اند که حملات خود به گروه طالبان را گسترش داده‌اند.

بیشتر از جهان