بیت‌کوین در آستانه رکوردی تاریخی

شخصیت‌های بازار بورس شروع صندوق معاملات ای‌تی‌اف بیت‌کوین را نقطه عطفی در فضای رمزارز توصیف کرده‌اند

در حال حاضر بهای بیت‌کوین، از ارزشمندترین شرکت‌های جهان بیشتر است - Pexels

رمز ارز بیت‌کوین به دنبال افزایش بهای ۵۰ درصدی از آغاز ماه اکتبر، در بالاترین ارزش برابری خود قرار گرفته است.

روز دوشنبه، بهای هر سکه بیت‌کوین به ۶۲ هزار دلار رسید که تنها دو هزار دلار کمتر از اوج قیمت آن در ماه آوریل بود.

برای دریافت آخرین اخبار، تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌های کارشناسانه در مورد روند و بهای بیت کوین، بلاگ زنده ایندیپندنت را دنبال کنید.

پیش‌تر، بیت کوین در پی صعود به بالاترین بهای خود، سقوط کرد و نرخ آن در ماه ژوییه به ۳۰ هزار دلار کاهش یافت.  

اما از آن هنگام، یک رشته اخبار مثبت از جمله پذیرش آن به عنوان یک وجه قانونی از طرف دولت السالوادور در ماه سپتامبر، دو برابر شدن ارزش برابری آن را سبب شده است.

افزایش بهای اخیر بیت‌کوین مدیون نخستین «صندوق قابل معامله» (ای‌تی‌اف) بیت‌کوین برای بازار معاملات آتی (فیوچرز) در بازار معاملات سهام نیویورک است که در هفته جاری آغاز می‌شود.  

شخصیت‌های بازار بورس شروع صندوق معاملات ای‌تی‌اف بیت‌کوین را نقطه عطفی در فضای رمزارز توصیف کرده‌اند که سرمایه‌گذاران جدید و علاقه‌مند به فناوری مربوط به آن را به خود جلب خواهد کرد.

پائولو آردوانو، کارمند ارشد اداره فناوری معاملات رمزارز «بیت فینکس» به ایندیپندنت گفت: «این نه تنها نقطه عطفی برای ورود (بیت کوین) به (فضای) سرمایه‌گذاران جاافتاده بلکه نشانه‌ای روشن مبنی بر بلوغ بیت کوین است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«صندوق ای‌تی‌اف بیت کوین احتمالا محرکی مهم برای آینده معاملات این رمزارز است که سرمایه‌گذاران بیشتری را به خود جلب می‌کند و الهام‌بخش شراکت در دانش و اطلاعات در این فضا است. سرمایه‌گذاران سنتی هم‌اکنون نیز در حجمی قابل توجه (بیت کوین را) معامله می‌کنند. بسیاری انتظار دارند حال که امکان معاملات و تماس با این رمزارز تا این اندازه فراهم می‌شود، معاملات آن نیز به شدت افزایش یابد.»

افزایش بهای بیت کوین همچنین افزایش بهای دیگر رمزارزها از جمله «اتریوم» (اتر)، «بایننس کوین» و «پولکا دات» (دات) را به دنبال داشته که قمیت همگی آن‌ها در هفته گذشته بین پنج تا ۲۰ درصد افزایش نشان داده است. 

ارزش کلی بازار در حال حاضر بیش از ۲.۵ تریلیون دلار برآورد شده که به معنای آن است که در حال حاضر بهای آن از ارزشمندترین شرکت‌های جهان بیشتر است.

انتظار می‌رود به دنبال آغاز صندوق معاملات ای‌تی‌اف بیت‌کوین، سه صندوق دیگر بی‌تی‌اف بلاک‌چین رمزارز نیز در ماه جاری شروع به کار کنند. برخی پیش‌بینی می‌کنند که در نهایت، دیگر انواع رمزارزها این روند را دنبال خواهند کرد که هریک می‌تواند بهای بیت‌کوین را افزایش دهد.

برخی تحلیلگران معتقدند که ارزش برابری بیت کوین تا رسیدن به اوج خود در پایان سال (میلادی)، همچنان در ماه نوامبر رو به افزایش خواهد گذاشت. یکی از این پیش‌بینی‌ها، بهای هر سکه بیت‌کوین را تا ۱۳۵ هزار دلار برآورد کرده بود؛ در حالی‌ که برخی دیگر معتقدند اگر الگوهای دسامبر گذشته بازار رمزارز تکرار شود، تا ماه دسامبر قیمت بیت‌کوین بالغ بر ۲۵۰ هزار دلار خواهد شد.

نیکلاس کروُلی، تحلیلگر در شرکت معاملات ارز دیلی‌اف‌اکس به ایندیپندنت گفت: «اخبار فراوان و خوبی در مورد (بهای بیت کوین) منتشر شده است. هرچند با توجه به اینکه حداکثر ارزش برابری بیت‌کوین (در حال حاضر) تنها دو هزار دلار کمتر از اوج تاریخی آن است، شکست این رکورد در کوتاه‌مدت بسیار محتمل است. 

«زمانی که به صندوق‌های معاملات ای‌تی‌اف  بازار «فیوچرز» چراغ سبز داده شود، توجه بازار به زودی به صندوق‌های ای‌تی‌اف اتریوم و مهم‌تر از آن صندوق‌های ای‌تی‌اف بیت‌کوین مبتنی بر وجه نقد معطوف خواهد شد. اگر صندوق معاملات وجه نقد تصویب شود، احتمالا بار دیگر در ماه‌های آینده  بر اوج بهای بیت‌کوین افزوده خواهد شد.»

© The Independent

بیشتر از اقتصاد