وزنه برداران نوجوان ایران مقام سوم قهرمانی جهان را کسب کردند

در مسابقات دسته به‌علاوه ۱۰۲ کیلوگرم مردان،  امیررضا محمدی نیا مدال برنز گرفت

تیم‌های نوجوانان وزنه برداری ایران با کسب جایگاه سوم در مسابقات قهرمانی جهان جده عربستان به کار خود پایان دادند.

روز سه‌شنبه در مسابقات دسته به‌علاوه ۱۰۲ کیلوگرم مردان،  امیررضا محمدی نیا در حرکت یکضرب موفق شد ۱۳۶، ۱۴۱ و ۱۴۴ کیلوگرم را با موفقیت بالای سر ببرد. با این رکورد، او مدال برنز این حرکت را کسب کرد.

در این وزن، نمایندگان روسیه اول و دوم شدند. پیش از آن، در مسابقات مردان، علیرضا عباسپور در دسته ۸۱ کیلوگرم موفق به کسب سه مدال طلا شده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)



متین محمدی، ایلیا صالحی‌پور، امیرحسین حسین‌زاده، علیرضا عباسپور، امیرحسین سلیمانی و امیررضا محمدی‌نیا شش وزنه‌بردار نوجوان مرد ایران در این دوره از بازی ها بودند.

تیم زنان ایران هم در این دوره از بازی‌ها سوم شد. روز دوشنبه یکتا جمالی، وزنه‌بردار ایرانی، به مقام نایب قهرمان دسته ۸۱ کیلوگرم مسابقات نوجوانان جهان رسید. جمالی ۲ مدال نقره و یک برنز به دست آورد.

یکتا جمالی در خرداد ماه موفق شده بود نخستین مدال زنان وزنه‌بردار ایران را در مسابقات قهرمانی جوانان جهان در ازبکستان کسب کند و اولین مدال‌آور زن ایران در این رشته شود.

روز جمعه هم غزاله حسینی، وزنه‌بردار تیم ملی ایران در دسته ۵۹ کیلوگرم قهرمانی نوجوانان جهان، با کسب مدال برنز در دوضرب، نخستین مدال وزنه‌برداری زنان نوجوان ایران را به نام خود ثبت کرد.

بیشتر از ورزش