دلخانی و گرایی دو طلای دیگر برای کشتی فرنگی ایران صید کردند

ملی‌پوشان کشتی فرنگی ایران از نظر تعداد مدال در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ نروژ رکورد شکستند

محمدرضا گرایی، کشتی‌گیر فرنگی‌کار ایران، روز یکشنبه در فینال وزن ۶۷ کیلوگرم مسابقات جهانی در اُسلو با شکست دادن حریف روس خود، چهارمین طلای تیم ملی را  به دست آورد. گرایی در المپیک ۲۰۲۰ توکیو هم صاحب نشان طلا شده بود.

پیش از آن، میثم دلخانی، فرنگی‌کار ۶۳ کیلوگرم تیم ملی ایران، در فینال این وزن در پیکارهای قهرمانی جهان، با برتری مقابل حریفی از گرجستان طلا گرفت. به این ترتیب، تیم ایران در مسابقات جهانی کشتی فرنگی در اسلو صاحب چهارمین نشان طلای خود شد.

روز شنبه هم محمدهادی ساروی و علی‌اکبر یوسفی نیز ۲ طلای دیگر برای ایران گرفته بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این نخستین بار در تاریخ حضور تیم ملی کشتی فرنگی در پیکارهای جهانی از ۱۹۶۱ یوکوهامای ژاپن تاکنون است که تیم ملی ایران با داشتن ۴ فینالیست، به ۴ مدال طلا نیز دست می‌یابد.

ملی‌پوشان کشتی فرنگی ایران از نظر کسب مدال نیز در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ نروژ رکورد شکستند و با کسب شش مدال تاریخ‌ساز شدند.

در پایان رقابت‌های جهانی نروژ، تیم ملی کشتی فرنگی ایران با کسب ۴ مدال طلای  میثم دلخانی در ۶۳، محمدرضا گرایی در ۶۷، محمدهادی ساروی در ۹۷، و علی‌اکبر یوسفی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم، و ۲ مدال برنز محمدعلی گرایی در ۷۷ و پژمان پشتام در وزن ۸۲ کیلوگرم، پس از روسیه بر سکوی نایب قهرمانی جهان ایستاد.
محمدرضا مختاری در وزن۷۲ کیلوگرم پنجم شد، و سجاد عباس‌پور در وزن ۵۵، مهرداد مردانی در وزن۶۰، و رامین طاهری در وزن ۸۷ کیلوگرم نیز از دور رقابت‌ها کنار رفتند.
کشتی فرنگی ایران آخرین بار در مسابقات جهانی ۲۰۱۴ ازبکستان با حمید سوریان به مدال طلا رسیده بود. در آن دوره، ایران با طلای حمید سوریان، یک نقره امید نوروزی، و ۲ برنز افشین بیابانگرد و قاسم رضایی، برای نخستین بار بر سکوی نخست جهان ایستاد.

بیشتر از ورزش