۱۵ متهم در واقعه خودکشی افسری که قربانی تجاوز جنسی شد

این اتهام‌های ارعاب جنسی و تبعیض علیه سربازان زن برای ارتش کره جنوبی سخت تکان‌دهنده بوده است

اخیرا یک سرگروهبان زن در راه بازگشت به پایگاه از یک اجلاس شبانه، در اتومبیل مورد تجاوز یکی از همکاران مردش قرار می‌گیرد - JUNG YEON-JE / AFP

مرگ یک افسر نیروی هوایی کره جنوبی که از تجاوز جنسی شکایت کرده بود به بازداشت ۱۵ نفر و تنبیه انضباطی شش افسر دیگر نیروی هوایی این کشور انجامیده است.

ارتش کره جنوبی از اتهام‌های مربوط به ارعاب جنسی و تبعیض علیه سربازان زن سخت تکان خورده است.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، واقعه اخیر در ماه مارس سال جاری رخ داد و گفته می‌شود در جریان آن یک سرگروهبان زن در راه بازگشت به پایگاه از یک اجلاس شبانه، در اتومبیل مورد تجاوز یکی از همکاران مردش قرار می‌گیرد.  

تحقیق‌ها نشان داده است که پس از این واقعه، قربانی مراتب را به افسر مافوقش گزارش می‌کند اما او را مجبور می‌کنند به‌طور خصوصی و غیرعلنی در مورد مسئله با همکارش به توافق برسد. در ادامه این گزارش آمده است که افسر مافوق قربانی همچنین تلاش کرده این واقعه را مخفی نگه دارد.

در ماه مه، قربانی در محل اقامت رسمی خود دست به خودکشی زد و درگذشت. این واقعه خشم بسیاری را در سراسر کره جنوبی برانگیخت و به کناره‌گیری ژنرال لی سونگ‌یونگ، رئیس ستاد ارتش، انجامید. او گفت «مسئولیت خطیر» درگذشت این افسر را می‌پذیرد.

مون جه‌‌ـ‌این، رئیس‌جمهوری کره جنوبی، نیز ضمن عذرخواهی دستور داد تا جزئیات این واقعه از جمله برخورد سایر افسران ارتش با آن موضوع بررسی کامل شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای مون بدون اشاره مستقیم به حادثه گفت: «من از مردم به‌دلیل این اقدام شرورانه در فرهنگ پادگان‌ها (نظامی) که به مرگی غم‌انگیز و ناعادلانه انجامیده پوزش می‌طلبم.»

در پی آن، در ماه ژوئن یک سرگروهبان مرد به اتهام تجاوز جنسی بازداشت شد. در تازه‌ترین اقدامی که در این چارچوب انجام شده، ده‌ها افسر ارتش به دلیل تلاش برای مخفی‌کاری، مجبور کردن قربانی ارعاب جنسی به توافق خصوصی با متهم به تجاوز و از بین بردن یا برملا شدن مدارک، تنبیه انضباطی خواهند شد. 

در یک پرونده دیگر، دادگاهی در کره جنوبی اعلام کرده است که ارتش یک سرباز تراجنسیتی را مورد تبعیض قرار داده و او را مجبور به کناره‌گیری کرده است. جسد این سرباز پس از این اتفاق در خانه‌اش پیدا شد. 

هرچند علت مرگ سرباز «بیون هی-سو» منتشر نشده اما گزارش‌ها حاکی از آن است که او نیز دست به خودکشی زده است.

اگر حساس نگرانی و انزوا می‌کنید یا در تطبیق با شرایط دچار مشکلید، نهاد «ساماریتن» به شما کمک می‌کند: می‌توانید با شماره رایگان و با حفظ حریم خصوصی با شماره ۱۱۶۱۲۳ با کسی تلفنی صحبت کنید، با ایمیل زیر تماس بگیرید یا برای یافتن نزدیک‌ترین شعبه ساماریتن به تارنمای آن رجوع کنید.  [email protected]

اگر در آمریکا سکونت دارید یا کسی را می‌شناسید که در حال حاضر به کمک‌های روانی نیاز دارد با خط تلفن رایگان واضطراری «نشنال سوییساید پریونشن» (جلوگیری از خودکشی) در زیر تماس بگیرید. این تماس محرمانه بوده و ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته در اختیار مراجعان است. 

800-273-TALK (8255)

در هر کشور دیگری برای کمک و یافتن نزدیک‌ترین مرکز کمک به تارنمای زیر مراجعه کنید تا تلفن نزدیک‌ترین مرکز کمک‌های اضطراری را پیدا کنید.

www.befrienders.org 

© The Independent

بیشتر از جهان