خروج امارات متحده عربی از بحران ویروس کرونا

زندگی در ابوظبی به حالت عادی بازگشت

امارات متحده عربی از بحران همه‌گیری کرونا عبور کرد و بازگشت به زندگی عادی را کلید زد. 

محمدبن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی، روز چهارشنبه‌، ۶ اکتبر، خروج امارات متحده عربی از بحران کرونا را اعلام کرد و در پستی اینستاگرامی نوشت: «ما به خوبی از بحران کرونا خارج شدیم؛ در حالی‌ که تجربه‌ها و درس‌های زیادی از آن آموختیم.» او در ادامه این پست تاکید کرد که خداوند را برای آغاز بازگشت زندگی به حالت عادی در امارات شکرگزار است. 

امارات متحده عربی از نخستین کشورهای خاورمیانه بود که واکسیناسیون عمومی را آغاز کرد. به طوری‌ که شهروندان این کشور در مدت کوتاهی واکسینه شدند. پس از واکسیناسیون بالغ‌ بر ۸۰ درصد جمعیت این کشور، کودکان ۱۲ تا ۱۸ ساله نیز در اوایل تابستان واکسن فایزر تزریق کردند. 

در مدت شیوع بیماری کرونا در این کشور، در مجموع حدود ۷۰۰ هزار نفر به بیماری مبتلا شدند و دو هزار و ۱۰۴ نفر نیز جان خود را از دست دادند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

علاوه بر واکسیناسیون بهنگام شهروندان، امارات متحده عربی یکی از کشورهایی بود که با هدف رونق اقتصادی و بازگشت سرمایه از طریق گردشگری به این کشور، واکسیناسیون گردشگران در ابوظبی را نیز آغاز کرد و در این مدت، بسیاری از گردشگران که امکان واکسن زدن در کشور خود را نداشتند، به این کشور سفر کردند. کندی روند واکسیناسیون در ایران و ابهام‌هایی که درباره اثربخشی واکسن‌های داخلی وجود داشت، باعث شد بسیاری از شهروندان ایرانی برای دریافت واکسن به امارات متحده عربی یا ارمنستان سفر کنند. 

امارات متحده عربی در اوایل تابستان نیز اعلام کرده بود که هم‌زمان با پایان ماه اوت ۲۰۲۱، صدور ویزا برای گردشگرانی که دو دوز واکسن را تزریق کرده‌اند، آغاز می‌کند. مقام‌های ابوظبی اعلام کرده بودند که این اقدام با هدف احیای فعالیت‌های اقتصادی انجام می‌شود. 

داوطلبان دارای ویزا یا شهروندان کشورهایی که برای رفت‌‌و‌آمد به امارات به ویزا نیاز ندارند، پس از ورود به فرودگاه ابوظبی و خوردن مهر ورود روی گذرنامه‌ خود می‌توانند از طریق اپلیکیشن‌هایی که وزارت بهداشت و پیشگیری امارات اعلام کرده است، برای تزریق واکسن اقدام کنند.

بیشتر از جهان