امارات پیشگام در استفاده از داروی جدید آلزایمر

امارات متحده دومین کشوری خواهد بود که «اولین و تنها داروی درمان مراحل اولیه بیماری آلزایمر» را استفاده می‌کند

Aduhelm یک داروی تزریقی است و برای بیماران در مراحل اولیه آلزایمر تجویز می‌شود-combo Biogen/canva

امارات متحده عربی قصد دارد تا به‌عنوان دومین کشور جهان، داروی جدید آلزایمر را در سیستم بهداشت و درمان این کشور به کار گیرد.

امارات متحده عربی برای استفاده از «اولین و تنها داروی درمان مراحل اولیه بیماری آلزایمر» اقدام کرده است که در مراحل اولیه بروز بیماری آلزایمر، می‌تواند منجر به درمان آن شود.

وزارت بهداشت و پیشگیری امارات متحده عربی اعلام کرد این تصمیم به بیماران این امکان را می‌دهد تا به دارویی که کیفیت زندگی آن‌ها را بهبود می‌بخشد دسترسی داشته باشند.

Aduhelm یک داروی تزریقی است و برای بیماران در مراحل اولیه آلزایمر تجویز می‌شود. این دارو که به‌عنوان یک راه نجات برای بیماران مبتلا به آلزایمر شناخته شده است در شرکت آمریکایی Biogen تولید و توسط سازمان غذا و داروی ایالات‌متحده تأییدشده است.

دکتر محمد سلیم العلما، معاون وزیر وزارت بهداشت و پیشگیری، گفت: اقدام برای بهبود سطح زندگی سالمندان به‌عنوان گروه در خطر «به‌عنوان بخشی از استراتژی ملی سیاست سلامت روان برای دستیابی به توانمندی اجتماعی، روانی و شغلی بیماران و ارائه خدمات تقویت شده، درمانی و توان‌بخشی با استانداردهای بین‌المللی است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

راشد آذر، رئیس واحد تجاری آلزایمر و اختلال شناختی در مورد این دارو و اقدام امارات گفت: «ما معتقدیم که این دارو به بیماران مبتلا به بیماری آلزایمر در مراحل اولیه، خانواده‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات بهداشتی، نور تازه‌ای از امید می‌بخشد، به‌ویژه آنکه آن‌ها چندین دهه منتظر پیشرفت علمی در این زمینه بوده‌اند.»

این اقدام به بیماران مبتلا به آلزایمر در امارات و کشورهای منطقه اجازه می‌دهد تا زودتر به این داروی ابتکاری دسترسی داشته باشند و در نتیجه برنامه درمان آن‌ها تسریع شده و کیفیت زندگی آن‌ها بهبود یابد.

Aduhelm که به‌صورت دوز ۱۰۰ میلی‌گرم عرضه می‌شود در بیماران مبتلا به مراحل اولیه آلزایمر (اختلال شناختی خفیف و زوال عقل خفیف) تجویز می‌شود.

ماه گذشته نیز مطالعه‌ای در دانشگاه تل‌آویو که نتایج امیدوارکننده‌ای درباره بهبود بیماران با قرار دادن آن‌ها در اتاق‌های اکسیژن تحت‌فشار داشت، منتشر شد.

آلزایمر که از اوایل قرن بیستم در پزشکی مدرن شناخته‌شده است در طی قرن گذشته درمان قطعی نداشته است و مبتلایان به آن به‌تدریج حافظه خود را از دست می‌دهند.

علائم اولیه آلزایمر اغلب به اشتباه به پیری یا استرس نسبت داده می‌شود بنابراین اگر شخصی در آغاز سالمندی «از دست رفتن حافظه گاه‌وبیگاه» رنج می‌برد بهتر است برای انجام آزمایش‌های اولیه به پزشک مراجعه کند. تشخیص در مراحل ابتدایی نه‌تنها جلوی پیشرفت سریع بیماری را می‌گیرد بلکه با داروهای جدید، امید به بهبود مؤثر نیز بالا رفته است.