سولسشر فعلا در یونایتد ماندنی است

یونایتد در هفت بازی اخیر خود سه پیروزی، سه شکست و یک تساوی به دست آورده است

بسیاری از هواداران یونایتد بر این عقیده‌اند که دیگر زمان رفتن سولسشر فرا رسیده است - Oli SCARFF / AFP

این روزها، پس از پیوستن رونالدو، اخبار پیرامون باشگاه منچستریونایتد بسیار زیاد است و نتیجه نگرفتن سولسشر در این روزها هم حواشی این تیم را افزایش داده است.

در روزهای گذشته، قرارداد مایک فیلان، یکی از دستیاران سولسشر، با یونایتد تمدید شد و قرار است قرارداد بقیه دستیاران او از جمله مایکل کریک نیز به مدت سه فصل دیگر با این تیم تمدید شود. صحبت‌ها حاکی از آن است که سولسشر نیز قرارداد خود را در تابستان با یونایتد تمدید کرده است و سران باشگاه برای برکناری او تصمیمی ندارند. این در حالی است که یونایتد در هفت بازی اخیر خود در تمامی رقابت‌ها تنها سه پیروزی، سه شکست و یک تساوی به دست آورده است.

بسیاری از هواداران یونایتد بر این عقیده‌اند که دیگر زمان رفتن سولسشر فرا رسیده چرا که او در این سه فصل که هدایت شیاطین سرخ را بر عهده داشته نتوانسته است حتی یک جام برای آن‌ها به ارمغان بیاورد و تیم با روزهای درخشان گذشته فاصله بسیار زیادی دارد. حتی آمدن رونالدو نیز نتوانسته است آن‌طور که باید تیم را از این وضعیت نجات دهد.

بعضی از کارشناسان فوتبال معتقدند که حضور رونالدو این ناکامی‌های منچستر را سبب شده است. اما اگر به روش و شیوه بازی یونایتد در مسابقات اخیر نگاهی بیندازیم متوجه می‌شویم که اشتباه در استفاده از تاکتیک‌های نادرست و بازی نگرفتن مناسب از بازیکنان ناکامی یونایتد در بازی‌های اخیر را موجب شده که نشان‌دهنده ضعف و دانش مربی و تصمیم‌های اشتباه است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تیم منچستریونایتد در بازی حساس خود در هفته هفتم مقابل اورتون بازیکنان گران‌قیمت خود مانند رونالدو، سانچو، پوگبا، گرینوود، فن دبیک و تلس را روی نیمکت ذخیره‌ها نشاند و سولسشر به گفته خود ترجیح داده بود تا به آن‌ها استراحت دهد و از بازیکنان دیگر در این مسابقه استفاده کند. اما در نیمه دوم و زمانی که متوجه شد نتیجه گرفتن بدون آن‌ها ممکن نیست، آن‌ها را تعویض کرد اما بازهم نتوانست نتیجه لازم را کسب کند و تنها به یک امتیاز در این مسابقه بسنده کرد.

کریستیانو رونالدو نیز پس از پایان بازی از نتیجه به‌دست‌آمده بسیار ناراحت بود و نتوانست جلوی ناراحتی خود را بگیرد. این موضوع از نگاه رسانه‌ها و کارشناسان پنهان نماند و مشخص بود که او از نیمکت‌نشینی در این بازی ناراحت بوده است. سولسشر نیز پس از پایان بازی در جواب خبرنگاران گفت که رونالدو دیگر بازیکن جوان سابق نیست و باید به‌اندازه کافی در میدان حضور داشته باشد.

این صحبت‌ها خشم هواداران را نیز به همراه داشت و حالا این سرمربی نروژی در صورت نتیجه نگرفتن در بازی‌های آینده یونایتد، اعتراض‌های بیشتر هواداران را شاهد خواهد بود و فشارها روی او زیادتر می‌شود.

گری نویل، بازیکن سابق یونایتد، معتقد است که رونالدو بازیکن بزرگی است و باید رفتار خود را کنترل کند چرا که باعث می‌شود فشار روی تیم و سرمربی زیاد شود و در این جور مواقع مربی متهم اصلی شناخته می‌شود.

اما تنها چیزی که باعث شده تا هواداران هنوز به ادامه فصل امیدوار باشند، اختلاف کم آن‌ها با صدر جدول رقابت‌های لیگ برتر انگلستان است. تیم منچستریونایتد فعلا با کسب ۱۴ امتیاز در رده چهارم جدول قرار دارد و با تیم صدرنشین یعنی چلسی، تنها دو امتیاز فاصله دارد. اما ممکن است تمامی معادلات در چهار بازی بعدی یونایتد تغییر کند و در صورت نتیجه نگرفتن سولسشر، سران باشگاه به فکر تغییرات زودهنگام بیفتند.

یونایتد در چهار هفته متوالی، بازی‌های دشواری را به ترتیب با تیم‌های لسترسیتی، لیورپول، تاتنهام و در انتها منچسترسیتی پیش رو خواهد داشت.   

بیشتر از فوتبال