دولت هند به خانواده جان‌باختگان کرونا غرامت پرداخت می‌کند

برای هر جان‌باخته در اثر کرونا ۵۰هزار روپیه (حدود ۶۷۰ دلار) به خانواده‌اش پرداخت می‌شود

سوزاندن و تشییع جنازه یکی از درگذشتگان در اثر کرونا در دهلی (ماه مه ۲۰۲۱)- Arun SANKAR / AFP

دیوان عالی هند طرح دولت آن کشور مبنی‌بر پرداخت ۵۰هزار روپیه (حدود ۶۷۰ دلار) غرامت به خانواده هر یک از افراد جان‌باخته از کرونا را تصویب کرد.

دیوان عالی هند روز دوشنبه، ۱۲ مهرماه، تصویب کرد که همگی جان‌باختگان قبلی و کسانی که در آینده از ابتلا به کووید-۱۹ در آن کشور جان خود را از دست دهند، مشمول پرداخت این غرامت ۵۰هزار روپیه‌ای می‌شوند. پرداخت این غرامت، علاوه‌بر طرح‌های پیشین بعضی ایالت‌ها در این زمینه انجام می‌شود و بنابر حکم دیوان عالی، غرامت باید ظرف ۳۰ روز پس از درخواست خانواده جان‌باخته و ارائه اسناد لازم، پرداخت شود.

به گفته قاضی «شاه»، سرپرست هیئت قضات دیوان عالی هند، پرداخت این غرامت از محل بودجه مقابله با بلایای طبیعی در هر ایالت انجام می‌شود و هیچ ایالتی حق ندارد به صرف ثبت‌نشدن کووید-۱۹ به‌عنوان علت مرگ در گواهی فوت، درخواست دریافت غرامت را رد کند. براساس حکم دیوان عالی، بستگان فرد جان‌باخته می‌توانند برای تصحیح علت مرگ در گواهی فوت به اداره بلایای طبیعی منطقه مراجعه کنند. در موارد اختلاف، کمیته رسیدگی به شکایت‌ها با بررسی پرونده بیمار درگذشته، ظرف ۳۰ روز نتیجه را اعلام خواهد کرد و در نهایت درصورت تایید مرگ در اثر کووید-۱۹ غرامت پرداخت خواهد شد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در اواخر ماه ژوئن سال جاری، درپی افزایش تعداد جان‌باختگان در اثر ابتلا به کرونا در هند، دیوان عالی حکم کرد که اداره ملی مدیریت بلایای طبیعی برای جبران خسارت مالی اعضای خانواده افرادی که دراثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند، دستورالعمل‌هایی را تنظیم کند. پس از آن، این مرکز دولتی پرداخت غرامت ۵۰هزار روپیه‌ای برای هر فرد جان‌باخته را پیشنهاد کرد. 

بنابر آمارهای رسمی، از آغاز شیوع همه‌گیری کرونا تاکنون بیش از ۴۴۹هزار نفر در هند جان خود را درپی ابتلا به کووید-۱۹ از دست داده‌اند. به این‌ترتیب میزان غرامتی که باید تاکنون به خانواده‌ جان‌باختگان پرداخت شود، در مجموع رقمی بیش از ۳۰۰میلیون دلار خواهد بود. این درحالی است که بسیاری از کارشناسان، تعداد جان‌باختگان همه‌گیری کرونا در هند را چندین برابر آمار رسمی می‌دانند و حتی بعضی تا ۱۰ برابر آمار وزارت بهداشت هند برآورد کرده‌اند.  برابر آمار رسمی است.

بیشتر از جهان