ماندن یا رفتن امباپه از پی‌اس‌جی قطعی نیست

این مهاجم فرانسوی مدت‌هاست مد‌نظر باشگاه رئال مادرید است

کیلیان امباپه، مهاجم گلزن و جوان تیم فوتبال پی‌اس‌جی‌ـ LOIC VENANCE / AFP

کیلیان امباپه، مهاجم گلزن و جوان تیم فوتبال پی‌اس‌جی که انتقالش به تیم فوتبال رئال مادرید در تابستان منتفی شد، بالاخره در این مورد واکنش نشان داد و سکوت خود را شکست.

این مهاجم فرانسوی، که مدت‌هاست مد‌نظر باشگاه رئال مادرید است، از یک فصل پیش قصد جدایی از پاریس سن ژرمن را داشت، اما در لحظات پایانی به نظر می‌رسید که سران باشگاه پی‌اس‌جی با انتقال او مخالفت کردند. امباپه پس از آرام شدن اوضاع و پس از گذشت ۲ ماه، تصمیم گرفت در این‌باره صحبت کند. او در صحبت با یکی از نشریه‌های فرانسه گفت: «من به تیم پاریس وابستگی زیادی دارم و اگر قرار بود این باشگاه را در تابستان ترک کنم، فقط به‌خاطر مادرید بود نه چیز دیگر. من پس از پایان مسابقات یورو به باشگاه اطلاع دادم که تصمیم دارم بروم. امیدوار بودم باشگاه با فروش من پول قابل‌توجهی به دست آورد و برای جذب بازیکن جدید هزینه کند. من چهار سال بی‌نظیر را در این باشگاه سپری کرده‌ام و در این‌جا خوشحالم. اما باشگاه تصمیم گرفت من را نفروشد و من مشکلی با این موضوع ندارم و سعی کردم آن‌ها را تحت فشار نگذارم چون کار منطقی و درستی نبود، چرا که باشگاه برای پیشرفت من زحمات زیادی کشیده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

امباپه در ادامه افزود: «به نظر خودم، جدایی در تابستان امری منطقی بود و تمدید قراردادم با باشگاه محتمل نبود چون می‌خواستم از باشگاه جدا شوم. مسی بازیکن بزرگی است و شاید این آرزوی هر فوتبالیستی باشد که با او هم بازی شود اما آمدن مسی به این‌جا نیز تاثیری در تصمیم من نداشت. من فردی دور‌اندیشم و این تصمیم را پس از تفکر بسیار گرفتم. در اولین بازی این فصل نیز هواداران پی‌اس‌جی اقدام من را هو کردند که سعی کردم به این موضوع از جهتی دیگر نگاه کنم و شاید اگر من هم جای آن‌ها بودم چنین کاری می‌کردم، چرا که آن‌ها دوست داشتند در پاریس بمانم و این نشان می‌دهد که من چقدر برای آن‌ها اهمیت دارم.»

او در پایان گفت: «اما با تمامی این اتفاق‌ها، در پی‌اس‌جی ماندم و خوشحالم. من عشق زیادی به فوتبال دارم و به باشگاه و خودم احترام زیادی می‌گذارم، حتی اگر قرار باشد در یک بازی ساده حضور داشته باشم. با توجه به وضعیت من، از زمانی که گفتم می‌خواهم بروم، یک ماه و نیم یا دو ماه است که در مورد تمدید صحبتی نمی‌کنیم. به اندازه کافی در فوتبال بودم تا بدانم که حقیقت دیروز لزوما واقعیت امروز و فردا نیست. پیش‌تر اگر به من می‌گفتند که مسی در پی‌اس‌جی بازی می‌کند، باور نمی‌کردم بنابراین هرگز نمی‌دانید در آینده چه اتفاقی می‌افتد.»

بیشتر از فوتبال