بازگشت کلودیو رانیری به لیگ برتر انگلستان

اکثر کارشناسان فوتبال رانیری را مربی ترسو با تدابیر دفاعی می‌شناسند

کلودیو رانیری، دایت تیم واتفورد را بر عهده خواهد گرفت  - Paul ELLIS / AFP

کلودیو رانیری، مربی کهنه‌کار ایتالیایی، دوباره به لیگ برتر انگلستان باز می‌گردد و این بار هدایت تیم واتفورد را بر عهده خواهد گرفت. آخرین باری که او در لیگ برتر انگلستان مربیگری یک تیم را برعهده داشت، چهار سال پیش بود که روی نیمکت فولهام نشست اما به دلیل کسب نتایج ضعیف، در میانه‌های فصل برکنار شد.

رانیری اصولا در کنار زمین مربی بسیار آرامی است و بیشتر اوقات، تاکتیک‌های او در تیم‌هایی که در آن‌ها مربیگری کرده، مثبت نبوده است. اکثر کارشناسان فوتبال او را مربی ترسو و با تدابیر دفاعی می‌شناسند و معتقدند که او متخصص نابود کردن تیم‌ها است.

شاید بهترین و بزرگ‌ترین دستاورد رانیری در دوران فعالیت حرفه‌ای‌ او قهرمان کردن تیم لسترسیتی در فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۵ لیگ برتر انگلستان باشد که توجه هواداران فوتبال را به خود جلب کرد و توانست با هدایت یک تیم بسیار متوسط، آن‌ هم در حضور تیم‌های بزرگی همچون سیتی، یونایتد، چلسی و لیورپول به قهرمانی برسد و اتفاق مهمی را در جهان فوتبال رقم زند.

اما او در فصل بعد از قهرمان کردن لستر، به دلیل کسب نتایج ضعیف از هدایت روباه‌ها اخراج شد و عده‌ای در آن زمان معتقد بودند که تعدادی از بازیکنان موجبات اخراج او را فراهم کرده‌اند. چهار بازیکن صاحب‌نام لستر از جمله جیمی واردی و کسپر اشمایکل بازیکنانی بودند که گفته می‌شد پیش از اخراج رانیری با مدیران باشگاه جلسه‌ای داشتند و پس از آن جلسه، حکم اخراج این سرمربی ایتالیایی صادر شده است. با این حال، دستاورد او آنچنان بزرگ و مهم بود که هواداران تیم معتقد بودند باید مجسمه‌ای نمادین از وی ساخته و نصب شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او بعد از لیگ برتر انگلستان، در سال ۲۰۱۸ به لیگ فرانسه و تیم نانت و سپس به لیگ ایتالیا رفت. رانیری نزدیک به دو فصل را در تیم رم سپری کرد اما نتایج ناامیدکننده او در آنجا نیز برکناری‌اش را در پی داشت.

رانیری سپس هدایت سمپدوریا را به عهده گرفت اما یک فصل پرفرازونشیب رانیری در این تیم هم نتیجه‌ای نداشت و اتفاق‌های قبلی بار دیگر برای این مربی تکرار شد؛ یعنی برکناری از هدایت سمپدوریا.

تیم فوتبال واتفورد در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر انگلستان شروع خوبی نداشته است و از هفت مسابقه برگزار شده، تنها هفت امتیاز به دست آورده و این موضوع سبب شده است تا سران باشگاه واتفورد رانیری را به سرمربیگری جدید این تیم انتخاب کنند. این مربی کهنه‌کار حالا به لیگ برتر انگلستان بازگشته است و قصد دارد خاطرات خوب گذشته خود با تیم فوتبال لسترسیتی را دوباره تکرار کند.

سران باشگاه واتفورد، پس از شکست در آخرین مسابقه لیگ برتر مقابل لیدز، مونیوز را از هدایت این تیم برکنار کردند. قرارداد رانیری با تیم فوتبال واتفورد دو ساله است اما شاید حضور رانیری در نخستین حضورش روی نیمکت واتفورد چندان هم آسان نباشد؛ چرا که اولین حضور او با رویارویی مقابل تیم پرقدرت لیورپول و شاگردان یورگن کلوپ که در این فصل از مسابقات لیگ برتر انگلستان در حد یک مدعی ظاهر شده‌اند، هم‌زمان شده و ممکن است شروع تلخی را برای این مربی هفتاد ساله رقم بزند.

بیشتر از فوتبال