فتحعلی اویسی، بازیگر سرشناس ایرانی درگذشت

او از هفته گذشته در بیمارستان بستری بود و به دلیل عارضه مغزی درگذشت

فتحعلی اویسی و هادی اسلامی در صحنه‌ای از فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی-twitter: @arashmeslami

فتحعلی اویسی، بازیگر ایرانی در سن ۷۶ سالگی در تهران درگذشت. او متولد دی‌ماه ۱۳۲۴ در روستای فردو از توابع قم بود.

اویسی بازیگری را از دهه ۴۰ و با بازی در یکی از تله‌تئاترهای حمید سمندریان آغاز کرد. او سپس به آمریکا مهاجرت کرد و از دانشگاه ایالتی تگزاس در رشته کارگردانی و بازیگری فارغ‌التحصیل شد.

در بازگشت به ایران او به استخدام تلویزیون ملی ایران درآمد.

او کار بازیگری در سینما را از سال ۱۳۵۷ و با بازی در فیلم قدغن ساخته علیرضا داوود نژاد آغاز کرد. همزمان در یکی از سریال‌های محبوب در دهه ۶۰ به نام سربداران و فیلم تحسین‌شده ناخدا خورشید نیز نقش ایفا کرد.

فتحعلی اویسی در پنج دهه فعالیت مستمر هنری در مجموعه‌ای از سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی نقش ایفا کرد. در میان سریال‌های طنز، نقش او در سریال شهر قشنگ در نقش آقای کاووسی، مدیر یک هفته‌نامه سینمایی و همچنین نقش او به عنوان فرمانده یک پاسگاه در فیلم مومیایی ۳ مورد استقبال بینندگان قرار گرفت و شهرت او را فزونی بخشید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در روز ۹ مهر، محمد شیری، بازیگر و همکار اویسی از بستری شدن او در بیمارستان خبر داد و گفت که «متاسفانه آقای اویسی چندی پیش بر اثر سکته مغزی به کما رفته و حال خوبی ندارد.»

با این حال «مهرانگیز بهرامی»، همسر فتحعلی اویسی خبر به کما رفتن او را رد کرد و گفت که دلیل مراجعه آقای اویسی به بیمارستان مشکلات قلبی مزمن او است. خانم بهرامی گفت که همسرش پس از آنکه مدتی در آی‌سی‌یو بستری بود هم‌اکنون با بهبود نسبی وضعیت سلامتی‌اش به بخش عمومی منتقل شده است.

در نهایت این بازیگر سینما و تلویزیون در روز سه شنبه ۱۳ مهرماه در بیمارستان به دلیل عارضه مغزی درگذشت.

بیشتر از فرهنگ و هنر