دعای تبرک برای حیوانات خانگی در روز بزرگداشت فرانسیس مقدس

کشیش‌های مسیحی در سراسر جهان برای سلامتی حیوانات دعا خواندند

 در یادبود روز جهانی حیوانات و گرامیداشت یاد قدیس فرانسیس آسیزی، کلیساهایی در سراسر جهان برای حیوانات و صاحبان آن‌ها دعا خواندند و آن‌ها را متبرک کردند. روز چهارم اکتبر به یاد این مرد مقدس، روز جهانی حیوانات نام‌گذاری شده است.

در آیین‌هایی که به مناسبت روز فرانسیس مقدس برگزار شد کشیش‌های مسیحی از فیلیپین تا ایالات‌متحده برای حیوانات دعا خواندند تا یاد قدیسی را که در مسیحیت به‌عنوان حامی حیوانات شناخته می‌شود گرامی بدارند.

در یکی از این مراسم، کشیش‌ها در قبرس به مناسبت روز جهانی حیوانات، برای حیوانات خانگی و صاحبان آن‌ها دعا خواندند و مراسم مذهبی اجرا کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 اسقف لیماسول که این دعا و تبرک را در کلیسای خود برگزار کرد به خبرگزاری فرانسه گفت: «ما مردم و تمام حیوانات خانگی که در نزدیکی ما بودند را متبرک کردیم. اگرچه آن‌ها انسان نیستند، اما کلیسا نیز به حیوانات برکت می‌دهد زیرا آن‌ها نیز مخلوق خدا هستند.»

درباره حیوان‌دوستی فرانسیس مقدس که اغلب در شمایل‌های دینی همراه با پرنده‌ای در دستش ترسیم می‌شود، داستان‌های فراوانی نقل شده است از جمله دعا خواندن برای پرنده‌ها و نجات یک گرگ گرسنه که مردم قصد کشتنش را داشتند.

در ۲۹ نوامبر ۱۹۷۹، پاپ جان پل دوم فرانسیس را قدیس حامی محیط زیست اعلام کرد. پاپ فقید دراین‌باره گفت: «عشق و مراقبت فرانسیس به خلقت برای کاتولیک‌های معاصر چالشی است که یادآوری می‌کند در طبیعت مانند شكارچیان رفتار نكنید، بلكه مسئولیت (حفاظت) آن را بر عهده بگیرید و همه مراقبت كنید تا همه‌چیز سالم و یکپارچه باقی بماند.»

در اغلب کشورهای مسیحی در ۴ اکتبر، این عادت که مردم حیوانات خانگی و سایر حیوانات خود را برای برکت به کلیسا ببرند رواج دارد و مراسم دعا در پناهگاه‌های حیوانات برگزار می‌شود.

قدیس فرانسیس آسیزی که در قرن سیزدهم میلادی در ایتالیا به خاک سپرده شد. بنیان‌گذار فرقه فرانسیسکن است و بیشتر جمعیت پیروانش را کاتولیک‌ها تشکیل می‌دهند.

بیشتر از زندگی