آبی‌های شهر لندن به صدر رسیدند

تیم فوتبال چلسی در حال حاضر با ۱۶ امتیاز در صدر جدول قرار گرفته است

تیم فوتبال چلسی در بازی مقابل ساوتهمپتون بازی بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشت - JUSTIN TALLIS / AFP

تیم فوتبال چلسی پس از دو هفته ناکامی در رقابت‌های لیگ برتر انگلستان و لیگ قهرمانان اروپا، موفق شد برد ارزشمندی را مقابل ساوتهمپتون درهفته هفتم لیگ برتر انگلستان به دست آورد.

توماس توخل، سرمربی آلمانی تیم فوتبال چلسی، در دو مسابقه قبلی این تیم دو باخت متوالی کسب کرده بود و مورد انتقاد هواداران قرار گرفته بود. بازی ضعیف آن‌ها مقابل منچستر سیتی که به شکستشان انجامید، روند پیروزی‌های این تیم را قطع کرد. آن‌ها در لیگ قهرمانان نیز در خارج از خانه یک بر صفر مغلوب یوونتوس بحران‌زده شدند تا عملکرد توخل در این فصل مورد انتقاد قرار بگیرد.

لوکاکو، مهاجم گلزن و گران‌قیمت چلسی هم در دو مسابقه قبلی موفق به زدن گل نشده بود تا او نیز مورد انتقاد طرفداران قرار بگیرد. تیم فوتبال چلسی در بازی مقابل ساوتهمپتون بازی بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشت و در نیمه نخست موفق شد توسط چالوبا، مدافع پیش‌تاخته خود، به گل اول دست یابد.

تیمو ورنر در این مسابقه یکی از بهترین بازیکنان چلسی بود و تصمیم داشت تا از فرصت به دست آمده در این بازی نهایت استفاده را ببرد. تیمو ورنر که از خریدهای گران‌قیمت چلسی در فصل گذشته است تاکنون نتوانسته است بازی‌های درخشان خود را مانند زمانی که در لایپزیک بود، به نمایش بگذارد.

او اکنون با آمدن لوکاکو کمتر در ترکیب اصلی تیم قرار می‌گیرد. بارش شدید باران در نیمه نخست کار را برای هر دو تیم بسیار سخت کرده بود و حملات گسترده چلسی در نیمه نخست گل دیگری را برای آن‌ها به همراه نداشت. در نیمه دوم ساوتهمپون خیلی زود از روی نقطه پنالتی به گل تساوی رسید، اما این برای چلسی پایان کار نبود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آبی‌ها موفق شدند در دقایق پایانی بازی نتیجه را عوض کنند. اخراج بازیکن تیم فوتبال ساوتهمپتون در دقیقه ۷۷ کار را برای تیم مهمان سخت‌تر از قبل کرد و فشار تیم فوتبال چلسی در دقایق پایانی بازی بیشتر شد. ورنر پس از تلاش‌های فراوان و در حالی که گل اول او در نیمه نخست از طرف داور مسابقه مردود اعلام شده بود، موفق شد در دقیقه ۸۴ گل دوم چلسی را به ثمر برساند و چلسی را دو بر یک پیش انداخت.

گل دقیقه ۸۹ بن چیلول نیز کار را برای تیم مهمان تمام کرد و چلسی در این مسابقه حساس، در حضور تماشاگرانش، ۳ بر ۱ پیروز شد و از یک بحران زود‌هنگام نجات پیدا کرد. توماس توخل نیز پس از پایان بازی مدعی شد که تیمش در این بازی نمایش بهتری نسبت به ساوتهمپتون داشته است و شاگردانش مستحق پیروزی بوده‌اند.

سرمربی آلمانی تیم فوتبال چلسی گفت: «ما در دو بازی قبل شکست خورده بودیم و من احساس کردم که نیاز است در خط میانی تغییراتی بدهم و ترجیح دادم تا روبن لوفتوس چیک را به جای جورجینیو در خط میانی قرار دهم و او نیز به اعتماد من جواب مثبت داد و از عملکرد او و سایر بازیکنان بسیار راضی‌ام.»

تیم فوتبال چلسی در حال حاضر با این پیروزی با ۱۶ امتیاز در صدر جدول قرار گرفته است. تیم فوتبال لیورپول نیز در صورت پیروزی در بازی حساس هفته هفتم خود مقابل منچسترسیتی می‌تواند دوباره به صدر جدول مسابقات بازگردد.

بیشتر از فوتبال