وقت مردن نیست: فیلم کلاسیک جيمز باند که باید پیش از آخرين فیلم دنیل کریگ تماشا کنید

فیلم «وقت مردن نیست» هم‌اکنون در سینماهای بریتانیا به نمایش گذاشته شده است

تازه‌ترین فیلم جیمز باند، «وقت مردن نیست» با تفاوت‌هایی با سایر فیلم‌های کلاسیک جیمز باند بر پرده رفته است.

دنیل کریگ برای آخرین بار در نقش جیمز باند ظاهر می‌شود تا با رامی مالک در نقش شخصیت شرور فبلم، لوسیفر سافین، مبارزه کند.

بیشتر نقدهای فیلم جدید جیمز باند مثبت بوده است، اما بی‌تردید اگر تماشاگران آن بخواهند لذت بیشتری از این فیلم ببرند باید پیش از تماشای آن، بار دیگر فیلم «در خدمت سرویس مخفی ملکه» (سال ۱۹۶۹) را ببینند.

فیلم «وقت مردن نیست» اشاراتی چند به تک‌فیلم جیمز باند «جورج لازنبی» دارد که به درک پایان فیلم جدید کمک می‌کند.

کسانی که هنوز فیلم جدید جیمز باند را ندیده‌اند، از خواندن این مطلب بپرهیزند و در عوض بار دیگر فیلم «در خدمت سرویس مخفی ملکه» را تماشا کنند. آن‌هایی که فیلم جدید را دیده‌اند، این مطلب را بخوانند. 

*اسپویلر (افشاگری در مورد محتوای فیلم) بزرگی در راه است ـ به شما هشدار داده‌ایم*

*آخرین هشدار در مورد افشای محتوای فیلم*

مدت‌هاست همه می‌دانند این آخرین فیلم کریگ در نقش جیمز باند است. با وجود این، ممکن است مردم آماده آنچه در واقعیت در جریان است، نباشند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در لحظات پایانی فیلم، جیمز باندی که کریگ در نقش آن ظاهر می‌شود پس از یک مکالمه تلفنی اشک‌آلود با عشق واقعی‌اش، دکتر مدلین سوان (لئا سیدو) در یک انفجار در جزیره سافین تکه تکه می‌شود. این لحظه، در میان طرفداران باند شکاف انداخته که چگونه امکان دارد باند کشته شود؟ 

هر بازیگری که نقش دو صفر هفت را بازی کرده، تعبیر خود را از شخصیت او ارائه کرده است. هر که جایگزین کریگ شود باید شخصیت جیمز باندی را بازی کند که نامش را از «اِم» (رالف فاینس) می‌گیرد.

قوانین فیلم‌های جیمز باند که از رمان‌های ایان فلمینگ اقتباس شده به طور رسمی در فیلم «در خدمت سرویس مخفی ملکه» و هنگامی تثبیت شد که شخصیت باند لازنبی (در اشاره به باند شون کانری) در توصیف تغییر ظاهرش گفت: «این هرگز برای آن فرد دیگر اتفاق نیفتاد.»

آهنگساز فیلم «وقت مردن نیست»، هانس زیمر، هم چند نغمه از ترانه‌های «جان بری» را که در فیلم «در خدمت سرویس مخفی ملکه» نواخته شده بود، در فیلم جدید باند استفاده کرده است.

اما مشهورترین اشاره فیلم (به باند لازنبی) اجرای ترانه «همه وقت دنیا را داریم» از لویی آرمسترانگ است که در پایان فیلم و با نشان دادن اسامی هنرپیشگان و کادر فیلمبرداری نواخته می‌‌شود. عنوان این ترانه در آخرین کلمات باند به سوان نیز تکرار می‌شود.

آسان می‌توان دید چرا کری جوجی فوکوناگا (کارگردان باند جدید) فیلم «در خدمت سرویس مخفی ملکه» را در مقابل فیلم «وقت مردن نیست» تداعی کرده است.

در فیلم لازنبی که پیتر آر هانت کارگردانی کرده بود، باند در پایان فیلم در سوگ همسرش تریسی (دایانا ریگ) می‌نشیند که به شکلی غم‌انگیز کشته می‌شود. در آخرین فیلم باند این سوان است که در پایان سوگوار مرگ باند است.

فیلم «وقت مردن نیست» هم‌اکنون در سینماهای بریتانیا به نمایش گذاشته شده است و در روز ۸ اکتبر در آمریکا نمایش داده می‌شود.

© The Independent

بیشتر از فیلم