پایان دور دوم مذاکرات کنترل تسلیحات هسته‌ای آمریکا و روسیه

تاریخ برگزاری دور سوم مذاکرات اعلام نشده است

ولادیمیر پوتین(چپ)، رئیس جمهوری روسیه، و جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا- Brendan Smialowski / AFP

آمریکا و روسیه روز پنجشنبه با انتشار یک بیانیه مشترک اعلام کردند که گفت‌وگوهای «فشرده و اساسی» در دومین نشست نمایندگان خود با هدف کاهش تنش‌های کنونی بین دو این دو قدرت بزرگ تسلیحات هسته‌ای جهان انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دو کشور موافقت کرده‌اند دو کارگروه جداگانه در این راستا تشکیل دهند و این کارگروه‌ها پیش از برگزاری دور سوم گفت‌وگوها آغاز به کار خواهند کرد. تاریخ برگزاری دور سوم مذاکرات اعلام نشده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، که کشورهایشان ۹۰ درصد تسلیحات هسته‌ای جهان را در اختیار دارند، در دیدار ماه ژوئن خود در ژنو توافق کردند «گفت‌وگوهای ثبات راهبردی» را آغاز کنند.

این مذاکرات، که هدف اصلی آن کنترل تسلیحات هسته‌ای است، در ماه ژوئیه آغاز شد.

در دومین دور مذاکرات که امروز پنجشنبه در شهر ژنو سوئیس برگزار شد، وندی شرمن قائم مقام وزیر خارجه آمریکا سرپرستی هیئت آمریکایی، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه سرپرستی هیئت روس را بر عهده داشتند.

دو طرف توافق کردند فعالیت‌های کارگروه‌هایی که قرار است تشکیل شود بر اصول و اهداف مشخصی در مورد آینده کنترل تسلیحاتی و قابلیت‌ها و اقدامات لازم از سوی دو کشور همراه با آثار استراتژیک آنها متمرکز شود.

یک مقام ارشد دولت ایالات متحده به خبرنگاران گفت واشینگتن معتقد است مذاکرات امروز «بسیار پربار» بود و افزود، ما فکر می‌کنیم که می‌توانیم طیف وسیعی از مسائل را در این طول این مذکرات مورد بحث قرار بدهیم.

بیشتر از جهان