آخرین سبک‌های خیابانی در هفته‌های مُد: رنگ‌های شاد، طرح‌های جسورانه

این نمایش دیدنی ۴ هفته‌ای با ورود چهره‌ها، مدل‌ها، و طراحان مشهور به نیویورک در ۸ سپتامبر (۱۷ شهریور) آغاز شد

نمایش مد در خیابان‌های نیویورک- Slaven Vlasic/Getty Images for Tory Burch/AFP

این مدت (۱۶ شهریور تا ۱۶ مهر) ماه خوش‌پوشی بوده است. بعد از ۱۸ ماه برگزاری نمایش‌های دیجیتال و رویدادهای مجازی، بالاخره هفته‌های خوش‌پوشی دوباره در نیویورک، لندن، میلان و پاریس برپا شد.

این نمایش دیدنی ۴ هفته‌ای با ورود چهره‌ها، مدل‌ها، و طراحان مشهور به نیویورک در ۸ سپتامبر (۱۷ شهریور) آغاز شد تا این شهر غرق در جشن و نمایش لباس شود.

مایکل کورس، آنا سوئی، روئنزا شولر، و توری برچ از جمله طراحانی بودند که مجموعه بهار و تابستان ۲۰۲۲ خود را به نمایش گذاشتند و کندال جنر، الا امهاف، و جی‌جی حدید هم از جمله مدل‌های آغازگر این نمایش‌ها بودند.

با به پایان رسیدن برنامه‌های نیویورک، چهره‌های مشهور قدم بر فرش قرمز مِت گالا، بزرگ‌ترین مراسم خوش‌پوشی سال گذاشتند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اجرای این برنامه که با جمع‌آوری پول از اهالی این صنعت برگزار می‌شود، سال پیش لغو شده بود و جای تعجب نداشت که حضار امسال با تمام قوا محدودیت‌ها را کنار گذاشته باشند؛ از جمله سه بار تغییر لباس لیل ناس ایکس، لباس سراپا سیاه بالنسیاگای کیم کاردشیان، و پیراهن آینده‌گرایانه گرایمز که آیریس ون هرپِن و تیمش بیش از ۹۰۰ ساعت برای آماده کردنش وقت گذاشته بودند.

کمی بعد، هم‌چنان که طراحان بریتانیایی برای نمایش طرح‌هایی آماده می‌شدند که طی سه دوره قرنطینه ملی طراحی کرده بودند، حواس‌ها به سمت لندن معطوف شد. یکی از اولین نمایش‌ها، مجموعه بورا آکسو، طراح مد ترک، بود که با مجموعه‌ای از پیراهن‌های بلند تور و ابریشم، روسری‌های چین‌دار و دامن‌های بدن‌نما به رنگ‌هایی یکی از یکی شادتر، در ۱۶ سپتامبر (۲۵ شهریور) برگزار شد.

با شروع نمایش‌های پرادا، مکس مارا، و آرمانی در ۲۱ سپتامبر (۳۰ شهریور)، تمام نگاه‌ها به سمت میلان برگشت. البته مهم‌ترین رویداد آن هفته، نمایش مشترک فندی و ورساچی بود. این دو نشان تجاری قدیمی و سرشناس ایتالیایی در اجرای شو طراحی‌های «فنداچی» کنار هم قرار گرفتند و طی آن دوناتلا ورساچی جای خود را با کیم جونز و سیلویا ونچوری فندی عوض کرد و هر یک برای دیگری مجموعه‌ای طراحی کردند.

در انتها، بساط دنیای خوش‌پوشی وارد شهر عشاق شد ‌که قرار است در آن نشان‌های تجاری قدری همچون دیور، شانل، بالنسیاگا، و برخی دیگر، تازه‌ترین کارهای خود را به نمایش بگذارند.

شاید حواس‌ها بیشتر به نمایش‌های روی صحنه باشد، اما زرق و برق خارج از صحنه هم لطف خود را دارد. اگر مفهومی به اسم لباس پوشیدن برای انتقام از همه‌گیری داشته باشیم، یعنی پوشیدن پرزرق و برق‌ترین لباس‌ها با دوخت فوق‌العاده برای جبران تمام فرصت‌های از دست رفته در قرنطینه، پوشاک خیابانی بر تن کسانی که در مسیر رفت و آمد به این نمایش‌ها بودند، تبلور این مفهوم در این پایتخت‌ها بود و هر شهر سبک خاص خود را در این زمینه داشت. در نیویورک شاهد لباس‌های ریش‌ریش و منگوله‌دار بودیم، در حالی که میلان مرکز کت‌و‌شلوارهای خاص و شگفت‌انگیز بود. سبک خیابانی این فصل بیشتر به سمت پوشاک راحت چسبان و مشکی، شلوارهای پفی، لباس‌های تک‌رنگ، با رنگ‌های شاد و نامکمل بود.

در ادامه، تماشاگر لباس‌های محبوب ما در سبک‌ پوشاک خیابانی باشید.

نیویورک: ۸ تا ۱۲ سپتامبر (۱۷ تا ۲۱ شهریور)

طراحان پوشاک روز در نیویورک بیشتر به سمت طرح‌های درشت و ریش‌ریش و منگوله‌دار رفته بودند.

شلوار جین‌ سرمه‌ای ریش ریش را با کفش نقره‌ای و  بلوز سفید ست کرده بودند.

از جنس پارچه و رنگ این تیشرت و دامنِ هماهنگ با آن خیلی خوشمان آمد. زینت‌بخش این لباس‌ها لوازم جانبی چرم و جیر بود.

آنا وینتور، سردبیر مجله ووگ، هنگام حضور در نمایش توری برچ پیراهن بلند طرحدار و زیورآلات آبی به تن داشت. چکمه‌هایش پوست‌ماری بود و مثل همیشه عینک دودی تیره به چشم داشت.

لندن: ۱۶ تا ۲۱ سپتامبر (۲۵ تا ۳۰ شهریور)

طراحی‌ها در لندن مملو بود از پوشاک رنگی و شاد با رنگ‌های نامکمل که زیر آن‌ها لباس‌های مشکی چسبان پوشیده بودند.

مثلاً اینجا کت یقه‌انگلیسی گشاد صورتی آدامسی را با شلوار دم‌پا گشاد نارنجی ست کرده بودند.

یا این پیراهن گلدوزی‌شده مطبق را روی بلوز صورتی شرابی پوشیده و با کیف سبز روشن ست کرده بودند.

عاشق این پیراهن ماسه‌ای رنگ با تکه‌دوزی‌های پارچه‌ای و آستین‌های بدن‌نمایش شدیم.

کسانی که به سمت استفاده از رنگ‌های خنثی رفته بودند، در عوض بر دوخت کار تمرکز داشتند؛ مانند شلواری که کار کریستی براون، طراح اهل غنا بود.

میلان: ۲۱ تا ۲۷ سپتامبر (۳۰ شهریور تا ۵ مهر)

میلان نمایشگاه هنر و تخصص خیاط‌ها است. تمام لباس‌هایی که در نمایش‌های ایتالیا دیدیم، از دامن چرم گرفته تا شلوار راسته، انگار تازه از تنور درآمده است.

نشانه‌هایی از شروع سال تحصیلی هم در طراحی لباس‌ها به چشم می‌خورد، مانند این لباس‌های سبز و خردلی که حتی به نشان‌های سلطنتی مزین شده است.

لباس‌های تک‌رنگ و ساده زیاد بود، مانند این یکی که سراپا صورتی است. از هم‌رنگی بارانی و کیفش خیلی خوشمان آمد.

کارهای خاص هم به چشم می‌خورد، مانند یک کت‌شلوار آبی براق و یک پیراهن بنفش.

 

پاریس: ۲۷ سپتامبر تا ۵ اکتبر (۵ تا ۱۳ مهر)

طراحان لباس در پاریس هم‌چنان به نسخه‌های نوین‌تر کت و شلوار و جلیقه علاقه دارند.

از لباس سه‌تکه‌ زغالی‌رنگ که با پیراهن آهاردار سفید دو یقه و عینک آفتابی مشکی هماهنگ شده در این نمایش خیلی خوشمان آمد.

همه ترکیب‌های تک‌رنگ سیاه و سفید لزوماً ملال‌آور نیستند. یک شرکت‌کننده با ترکیب لباس‌های طرح‌دار با کفش پاشنه‌سوزنی نشان داد که چطور می‌توان لباس‌های سیاه و سفید را از یکنواختی درآورد.

این یک ماه در هر چهار شهر شاهد پوشاک به سبک کلاسیک سطح بالا بوده‌ایم. در پاریس، این سبک از گردنبند مروارید، جوراب ساق‌بلند، و گاهی کفش‌های تخت‌ لژدار نیز به جای چکمه چرم استفاده کرده بود.

برای دیدن تمام عکس‌های پوشاک خیابانی به مجموعه عکس موجود در پیوند زیر بروید.

© The Independent

بیشتر از مُد و زیبایی