علم‌الهدی: کسانی که در مشهد سکونت دارند شهروند نیستند

امام‌جمعه مشهد خواستار مقابله با کسانی شد که در شهر امام رضا «ناهنجاری» ایجاد می‌کنند

علم‌الهدی همچنین مدعی شد: «کسانی که در مشهد زندگی می‌کنند، شهروند نیستند، بلکه مجاور ثامن‌الحجج هستند.»- عکس از تارنمای رسمی آیت‌الله علم الهدی

نماینده علی خامنه‌ای در مشهد گفت که مخالف به‌کار بردن دو اصطلاح «گردشگری» و «شهروندی» در مشهد است و باید به جای این واژه از اصطلاح «زائر» و «مجاور» برای گردشگران و ساکنان استفاده کرد. طبق ادعای سید احمد علم‌الهدی، نخستین شهروند مشهد، امام هشتم شیعیان بود و کسانی که در این شهر سکونت دارند، شهروند نیستند.

روز چهارشنبه ۷ مهر، هم‌زمان با هفته گردشگری، برخی از هتلداران شهر مشهد و فعالان آن صنف با احمد علم‌الهدی دیدار کردند. در آن دیدار، امام‌جمعه مشهد از دولت خواست برای جبران خسارت‌های وارد شده به هتلداران در دوران همه‌گیری کرونا به آنان کمک کند. او در عین حال خطاب به فعالان صنعت هتلداری گفت: «شما مهمان‌دار آقایی هستید که بر همه‌چیز توانایی دارد و درصورتی‌که خدمات و زحمات شما آمیخته با اخلاص باشد، امام هشتم آن را جبران خواهند کرد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش پایگاه خبری انتخاب، نماینده رهبر جمهوری اسلامی ایران در مشهد با بیان این که بسیاری از طرح‌های فرهنگی استان خراسان رضوی در دوره قبل عملیاتی نشد، افزود: «بنده در مشهد با دو اصطلاح گردشگری و شهروندی مخالف هستم، زیرا این شهر مال امام رضا است و نخستین شهروندش آن حضرت بوده‌اند، بنابراین امام هشتم، زائر و مجاور دارند.»

علم‌الهدی همچنین مدعی شد: «کسانی که در مشهد زندگی می‌کنند، شهروند نیستند، بلکه مجاور ثامن‌الحجج هستند.»
او گفت که اسم‌ها بار معنوی و اقتصادی دارند، و در ادامه افزود: «وقتی شما عنوان گردشگری را به شهر می‌دهید، بسیاری از سرمایه‌گذارانی که دین‌داری برایشان مهم نیست، برای سرمایه‌گذاری به مشهد می‌آیند، زیرا این شهر به خاطر رفت و آمد چهار میلیون زائر خارجی شرایط اقتصادی بسیار مطلوبی دارد.»

علم‌الهدی که به اظهارنظر‌های جنجالی‌ معروف است و مانع فعالیت‌های هنری و فرهنگی در شهر مشهد می‌شود، از فعالان صنعت هتلداری در آن شهر خواست که با افرادی که در شهر امام رضا «ناهنجاری» ایجاد می‌کنند، مقابله کنند.
امام‌جمعه مشهد، با بیان این که هتل‌های مشهد «زوارخانه امام رضا» محسوب می‌شوند، گفت: «مراقب باشید این فضا دچار ناهنجاری اخلاقی نشود و خدای نکرده، هتلداری از نام امام رضا برای کاسبی خودش سوءاستفاده نکند. این صنف مقدسی که مهماندار امام رضا است، نباید نامشان دچار حاشیه و مشکل شود.»