علم الهدی: هر زمان مردم سیاست تقابل با رهبری پیش گرفتند، تنگی معیشت به بار آمد

تمامی شریان‌های اقتصادی و سیاسی در دست رهبر جمهوری اسلامی است

علم الهدی مسئولیت مشکل معیشتی را با مردم دانست- عکس از وبسایت علی خامنه ای

نماینده رهبر جمهوری اسلامی در خراسان رضوی با تاکید بر اینکه اگر اداره امور دست کسی غیر از مجتهد جامع‌الشرایط باشد، تبعیض و ظلم روی می‌دهد گفت هر زمان جریان مدیریت نظام در زیر پوشش رهبری قرار گرفت و اوامر و پیشنهاد او در جامعه اجرا شد مشکلات مردم حل شد ولی هر زمان مردم با اراده خود جریانی به وجود آوردند که سیاست مقابل رهبری را در پیش گرفت، تنگی معیشت، سقوط اقتصاد و وضعیت نابسامان ایجاد شد.

به گزارش انتخاب، احمد علم‌الهدی، با بیان اینکه رهبری سیاسی و مرامی باید آمیخته باشد و اگر چنین نشد نتیجه آن عاشورا و کربلا خواهد بود، افزود اکنون هم مشکل ما با بعضی جریان‌ها همین است، عده‌ای به‌عنوان سکولار، رهبری سیاسی و مرامی را جدا می‌بینند و می‌گویند دین مال آخرت است و به زندگی دنیا کار ندارد. اگر بنا شد مدیریت جامعه دست یک نفر و حلال و حرام دست کسی باشد این دیگر خلاف مبنای پیامبر است و مردم بدبخت و زندگی تباه می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او پیش از این نیز مسئولیت اصلی مشکلات معیشتی را با برجام دانسته و در این باره گفته بود: «ریشه تمام پریشانی اقتصادی و معیشتی امروز ماست. در مسئله برجام از رهبری اجازه گرفته شد و در مسئله برجام ورود شد تا مشکلات حل شود و فکر کردند اگر بنا شد مسئله هسته‌ای حل شود دیگر مسئله‌ای نیست که گرفتار تحریم‌های غربی شویم.»

احمد علم الهدی که پدر همسر ابراهیم رئیسی است، همچنین در دورانی که قیمت مرغ افزایش چشمگیری یافته بود و مردم نسبت به آن اعتراض داشتند، در سخنانی توصیه کرد که مردم یک ماده پروتئینی دیگر را جایگزین مرغ کنند و به جای آن، «اشكنه پياز داغ» بخورند.

ایران در شرایط فعلی در سخت‌ترین دوران خود به سر می‌برد. گستردش روز افزودن فقر، وضعیت بد اقتصادی و معیشت مردم را عاصی کرده است و شرایط را برای برگزاری اعتصاب فراهم کرده است. تقریباً روزی نیست که یک تجمع در اعتراض به وضعیت معیشتی و عدم پرداخت حقوق در سراسر ایران برگزار نشود. از سوی دیگر ناکارآمدی و ضعف مدیریتی هم باعث شده تا در فصول گرم سال کمبود برق و در فصول سر سال نبود گاز باعث مشکلات در زندگی مردم شود.

این روزها نیز قطعی آب جان مردم جنوب را به لبشان رسانده است. اما در مقابل اعتراض، نیروهای امنیتی حکومت ایران با گلوله از معترضان استقبال کردند. در این شرایط امام جمعه مشهد بدون اشاره به وقایع اخیر، همسو نبودن مردم با ولی فقیه را عامل مشکلات عنوان می کند.