کره شمالی مدعی آزمایش موفقیت‌آمیز یک موشک مافوق صوت شد

این آزمایش به معنای پیوستن کره شمالی به رقابت تسلیحاتی با آمریکا، روسیه و چین است

این سومین آزمایش موشکی کره شمالی در یک ماه اخیر بود- 

STR / KCNA VIA KNS / AFP

خبرگزاری رسمی کره شمالی از انجام یک آزمایش موشک مافوق صوت یا هایپرسونیک جدید خبر داده است.

براساس این گزارش، این آزمایش که دیروز سه‌شنبه انجام گرفته، این کشور را در رقابت تسلیحاتی با ارتش‌های قدرتمند جهان نگه می‌دارد.

موشک‌های مافوق صوت، بر خلاف موشک‌های بالستیک که ابتدا وارد فضا می‌شویند و سپس مجددا به داخل جو زمین برمی‌گردند و به سوی هدف حرکت می‌کنند، در ارتفاع کمتری پرواز می‌کنند و می‌توانند تا پنج برابر سرعت صوت، چیزی حدود شش هزار و ۲۰۰ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرند.

موشک‌های مافوق صوت، نسل جدیدی از تسلیحات به حساب می‌آیند که هدف آنها کاهش زمان واکنش دشمن و در هم شکستن ساز و کارهای دفاعی سنتی است.

ارتش کره جنوبی، دیروز پرتاب یک موشک از ساحل شرقی کره شمالی به سوی دریا را تایید کرده بود.

این سومین آزمایش موشکی کره شمالی در یک ماه اخیر است. این کشور که تحت تحریم‌های بین‌المللی شدیدی قرار دارد، از آمریکا و کره جنوبی خواسته با کنار گذاشتن استانداردهای دوگانه مربوط به توسعه تسلیحاتی، مذاکرات دیپلماتیک با این کشور را از سر بگیرند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خبرگزاری رویترز به نقل از ریسس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی نوشته است که موشک مافوق صوت کره شمالی هنوز در مراحل ابتدایی توسعه قرار دارد و برای قضاوت در مورد سرعت آن به داده‌های بیشتری نیاز است، اما به نظر می‌رسد تا عملیاتی شدن این موشک، زمان نسبتا قابل توجهی باقی مانده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داده که موشک جید، که هواسونگ ۸ نام دارد، قابلیت دفاعی این کشور را افزایش می‌دهد. این خبرگزاری، موشک هایپرسونیک جدید را یک «سلاح استراتژیک» خوانده است. این امر می‌تواند به معنای آن باشد که این موشک، قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دارد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی در عین حال گزارش داده که این موشک بدون حضور کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی شلیک شده است.

آزمایش موشک هایپرسونیک، به معنای آن است که کره شمالی، به کشورهای آمریکا، روسیه و چین پیوسته، هر چند احتمالا این موشک در حال حاضر با موشک‌های ساخته شده این سه کشور قابل مقایسه نیست.

آمریکا روز دوشنبه از آزمایش موفقیت‌آمیز یک موشک مافوق صوت جدید خبر داده بود.

روسیه نیز در ماه جولای، یک موشک کروز مافوق صوت را آزمایش کرده بود. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، این موشک را بخشی از یک سامانه جدید موشکی خوانده بود که به گفته او، در جهان همتایی ندارد.

بیشتر از جهان