تنها دو امتیاز تا قهرمانی تیم اروپا در رقابت‌های تنیس جام لیور

تیم تنیس منتخب اروپا با اختلاف چشمگیری از تیم تنیس منتخب جهان پیش افتاده است

بیشتر قهرمانی‌ها در رقابت‌های رسمی و مهم تنیس بین بازیکنانی دست به دست می‌شود که متولد قاره اروپا هستند - Clive Brunskill/AFP

تنها یک پیروزی دیگر برای تیم تنیس اروپا کافی است تا برای چهارمین بار پی‌درپی قهرمانی در جام لیور را به دست آورد.

تیم تنیس منتخب اروپا که متشکل از بازیکنان نامدار در دنیای تنیس است روز گذشته و در دومین روز این رقابت‌ها موفق شد تا در هر چهار دیدار برگزارشده به پیروزی برسد و حالا با اختلاف چشمگیری از تیم تنیس منتخب جهان پیش بیافتد.

بدون شک این بهترین تیم تنیس منتخب اروپا نیست چراکه در سال‌های گذشته فدرر، نادال و جوکوویچ نیز در ترکیب این تیم حضور داشتند و در قهرمانی این تیم در دوره‌های گذشته نقش اساسی داشتند.

مشکل از تیم منتخب جهان و بازیکنان این تیم است که به نظر می‌رسد ضعیف‌ترین تیم را در این چهار دوره برگزارشده تشکیل داده‌اند و نتایج ناامیدکننده‌ای را در این دور از رقابت‌ها کسب کردند.

مدت طولانی است که بیشتر قهرمانی‌ها در رقابت‌های رسمی و مهم تنیس بین بازیکنانی دست به دست می‌شود که متولد قاره اروپا هستند و پس از بازنشسته‌شدن تنیسورهایی از نسل قدیم مانند اندی رادیک یا حتی آندره آغاسی یا لیتون هیویت و پاتریک رافتر از استرالیا بازیکنان قدرتمندی در دیگر قاره‌ها پرورش نیافته‌اند و همین موضوع باعث برتری تیم اروپا در چهار دوره برگزاری این مسابقات شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در بازی‌های روز دوم، استفانوس سیتسیپاس یونانی از تیم اروپا در مقابل نیک کیریوس استرالیایی از تیم جهان قرار گرفت و در یک بازی نسبتا ساده موفق شد در دو ست متوالی با نتایج ۶-۳ و۶-۴ پیروز شود و دو امتیاز حساس را برای تیم اروپا به ارمغان بیاورد.

در دومین مسابقه نیز زورف آلمانی از تیم اروپا مقابل جان ایزنر آمریکایی از تیم جهان قرار گرفت و در یک بازی بسیار سخت و نزدیک موفق شد این تنیسور آمریکایی را از پیش رو بردارد. مدودف مرد شماره دو تنیس جهان نیز که به تازگی قهرمانی در رقابت‌های تنیس آزاد آمریکا را به دست آورده است برای تیم اروپا بازی کرد و نخستین مسابقه خود را با پیروزی پشت سر گذاشت و دنیس شاپووالوف جوان و کانادایی را به راحتی و با نتایج ۶-۴ و ۶-۰ در دوست متوالی شکست داد.

با این سه شکست امید تیم منتخب جهان برای رسیدن به تیم منتخب اروپا بسیار کم‌رنگ شد و با شکست در آخرین مسابقه روز دوم یعنی مسابقه دو نفره در عمل باید کار این تیم را در این دور از رقابت‌ها تمام‌شده دانست و این تیم برای قهرمانی تنها نیاز به معجزه دارد.

در آخرین مسابقه روز دوم تیم دو نفره اروپا متشکل از روبلف و سیتسیپاس تیم منتخب جهان متشکل از ایزنر و کیریوس را شکست داد و حالا تیم جهان برای قهرمانی در این مسابقات باید در هر چهار دیدار روز سوم به پیروزی برسد.

امتیاز رقابت‌های روز دوم متفاوت از روز نخست بود و هر تیم برای هر پیروزی می‌توانست دو امتیاز کسب کند و همین چهار پیروزی برای تیم اروپا در روز دوم اختلاف را به ۱۰ امتیاز رساند و حالا آن‌ها می‌توانند تنها با کسب دو امتیاز دیگر قهرمانی را پیش از پایان کل مسابقات به دست آورند.

بیشتر از تنيس