مقام آمریکایی: ایران تمایلی به مذاکره نشان نداده است، صبر آمریکا نامحدود نیست

«تهران باید روشن کند که مایل به ازسرگیری گفتگو است یا می‌خواهد به نقطه ترک مذاکرات برگردد»

 مذاکرات احیای برجام که شش دور آن ماه‌های گذشته در وین اتریش برگزار شد، از اواخر خردادماه متوقف شده است- Handout / EU DELEGATION IN VIENNA / AFP

یک مقام آمریکایی روز پنجشنبه گفت نشانه‌ای از تمایل ایران به بازگشت به مذاکرات احیای برجام دیده نمی‌شود.

به گزارش رویترز، این مقام ارشد آمریکایی گفت که هنوز فرصت برای احیای توافق هسته‌ای وجود دارد ولی تهران باید روشن کند که مایل به ازسرگیری گفتگو است یا می‌خواهد به ژوئن امسال و نقطه ترک مذاکرات برگردد. 

این مقام که نخواست نامش فاش شود همچنین گفت که شکیبایی واشنگتن تا ابد ادامه نخواهد داشت، اما از ذکر ضرب‌الاجلی برای مذاکرات خودداری کرد و افزود که این امر بستگی به پیشرفت‌های فنی برنامه هسته‌ای ایران و ارزیابی گسترده‌تر ایالات متحده و متحدانش در باره تمایل ایران به از سرگیری مذاکرات دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

چهارشنبه شب  لیز تراس، وزیر خارجه بریتانیا برای نخستین بار با همتای ایرانی خود در نیویورک دیدار کرد و از ایران خواست هر چه زودتر به مذاکرات برجام در وین بازگردد. او خواستار بازگشت همه طرفها به تعهداتشان و کاهش تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای تهران شد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه همچنین در دیدار با همتای ایرلندی خود در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد «تمایل آشکار» تهران برای بازگشت به مذاکرات برجام در وین را اعلام کرد.

به گزارش رویترز، سیمون کاونی وزیر خارجه ایرلند به خبرنگاران در نیویورک گفت از آنجا که «دولت جدید ایران در حال ارزیابی رویکرد خود در برابر مذاکرات است، ممکن است این برای چند هفته اتفاق نیفتد.»

وی افزود: «اما به‌طور قطع امیرعبداللهیان تمایل بسیار آشکاری را برای ازسرگیری مذاکرات ابراز کرد.»