طالبان بخشی دیگری از کابینه خود را معرفی کرد

سخنگوی طالبان می‌گوید مراسم تحلیف اعضای حکومت لغو شده است

امارت اسلامی طالبان بخش دیگری از اعضای کابینه خود را معرفی کرد. ذبیح‌الله مجاهد، معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ و سخنگوی امارت طالبان، روز سه‌شنبه در نشستی خبری به معرفی اعضای تازه حکومت طالبان پرداخت.

بر این اساس، حاجی نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت تجارت (بازرگانی) شده است. او اهل استان پنجشیر است و حاجی محمدبشیر، اهل بغلان، معاون اول و حاجی محمدعظیم سلطان‌زاده هم معاون دوم وزارتخانه او شده‌اند. هرچند سخنگوی طالبان در مورد وابستگی‌های حزبی این افراد سخن نگفته‌اند، به نظر می‌رسد سردمداران وزارت بازرگانی عضو گروه طالبان نیستند.

گروه طالبان همچنین قلندر عباد را به سرپرستی وزارت بهداشت و درمان امارت اسلامی منصوب و عبدالباری عمر و محمدحسن غیاثی را معاونان او معرفی کرده‌ است. وزارت بهداشت و درمان تنها نهاد دولتی افغانستان بود که همچنان با وزیر سابق خود اداره می‌شد. وحید مجروح، سرپرست پیشین وزارت بهداشت و درمان، در زمان حکومت اشرف غنی به این مقام منصوب شده بود.

نظرمحمد مطمئن، یکی از اعضای گروه طالبان، رئیس عمومی ورزش افغانستان تعیین شده است. نظرمحمد مطمئن پس از سقوط طالبان در سال ۲۰۰۱ در افغانستان ماند و در هلمند و کابل با نهاد آمریکایی «یو‌اس‌اید» همکاری می‌کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در انتصاب‌های جدید امارت اسلامی، ملا محمدابراهیم به معاونت امنیتی وزارت امور داخله (کشور) رسیده است. طالبان همچنین مجیب‌الرحمان عمر را معاون وزارت انرژی و آب، غلام‌غوث را معاون وزارت ضد حوادث، محمدفقیر را سرپرست اداره احصاییه (نفوس) مرکزی، محمدگل محمد را معاون وزارت سرحدات، گل‌زرین کوچی را معاون دوم وزارت سرحدات، ارسلا خروتی را معاون وزارت مهاجران، لطف‌الله خیرخواه را معاون تخصصی وزارت آموزش عالی و نجیب‌الله را رئیس اداره انرژی اتمی تعیین کرده‌اند.

ذبیح‌الله مجاهد در این نشست خبری اظهار داشت که در انتصاب این بخش از اعضای کابینه اصل تخصص مدنظر بوده است و بیشتر افرادی که در این پست‌ها تعیین شده‌اند، متخصص‌اند.

آقای مجاهد همچنین گفت که مراسم تحلیف امارت اسلامی لغو شده است و برگزار نمی‌شود زیرا به باور آنان به‌جای هدر کردن وقت بهتر است که گروه طالبان به کارهای خود برسند.

طالبان در شانزدهم شهریور نخست‌وزیر و اعضای سرپرست کابینه حکومت خود را معرفی کردند. این حکومت طالبان را که به گفته خودشان امارت اسلامی است، هنوز هیچ کشوری به رسمیت نشناخته است و تعدادی از کشورها هم با قاطعیت اعلام کرده‌اند که حکومت طالبان را به رسمیت نخواهند شناخت.