میکل آرتتا آرامش را به اردوی آرسنالی‌ها بازگرداند

آرسنال در سه هفته ابتدایی لیگ با سه شکست مقابل تیم‌های بزرگ لیگ جزیره متوقف شده بود

آرتتا در همان سه هفته ابتدایی از سوی هواداران هو شد و آن‌ها چه درون ورزشگاه و چه بیرون آن خواهان جدایی او بودند - Lindsey Parnaby / AFP

با دو پیروزی یک بر صفر برای تیم آرتتا در هفته چهارم و پنجم لیگ برتر انگلستان، به نظر می‌رسد آرسنال آرام آرام به شرایطی که سرمربی این تیم به دنبالش بود نزدیک می‌شود.

آرسنال که در سه هفته ابتدایی لیگ با سه شکست مقابل تیم‌های بزرگ لیگ جزیره متوقف شده بود حالا به نظر می‌رسد با نزدیک شدن به میانه‌های جدول مقداری رنگ آرامش به خود دیده است.

توپچی‌ها پس از برد ضعیف یک بر صفر نوریچ در هفته گذشته، حالا تیم فوتبال برنلی را هم در خانه این تیم در هفته پنجم رقابت‌ها با تک‌گل اودگارد شکست دادند تا هواداران این تیم لندنی مقداری به ادامه فصل امیدوار شوند.

آرسن ونگر سرمربی سال‌های دور و اسطوره این باشگاه که جام‌های زیادی را برای آرسنالی‌ها به ارمغان آورده است، معتقد است که روزهای شیرین و خوش گذشته به زودی فرا خواهند رسید.

آرسن ونگر فرانسوی می‌گوید: «سه هفته ابتدایی برای آرسنال بسیار سخت بود و هنگامی که شما در اولین مسابقه لیگ شکست بخورید روحیه بازیکنان به شدت ضعیف می‌شود. بازی مقابل چلسی و سیتی هم سختی خود را دارد به خصوص اینکه در خانه سیتی بازی کنید و باید این موضوع را بدانید که در این صورت امتیاز از دست دادن امری طبیعی است، اما من به این تیم جوان باور دارم و شرایط این‌گونه نخواهد ماند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آرتتا در همان سه هفته ابتدایی از سوی هواداران هو شد و آن‌ها چه درون ورزشگاه و چه بیرون آن خواهان جدایی او بودند. حتی گفته می‌شد آنتونیو کونته، سرمربی پیشین چلسی و اینترمیلان، برای جانشینی او برگزیده شده است، اما به نظر می‌رسد سران باشگاه آرسنال که علاقه‌ای به پول خرج کردن ندارند، فعلا تا نیم‌فصل تصمیم به انجام چنین کاری ندارند. آن‌ها بارها اعلام کرده‌اند که از سرمربی فعلی تیم آرتتا حمایت می‌کنند و به کار او ایمان دارند.

البته به نظر هم نمی‌رسد که کونته نیز حاضر به قبول این پست باشد چراکه او نشان داده فقط در تیم‌هایی حضور پیدا می‌کند که برای قهرمانی بسته شده باشد نه حضور در رده‌های بالای جدول. اما در این بازی حساس برای توپچی‌ها این مارتین اودگارد جوان بود که موفق شد در دقیقه ۳۰ مسابقه از روی یک ضربه ایستگاهی دروازه تیم میزبان را باز کند و پیروزی را به اردوی آرسنالی‌ها بیاورد.

او تنها خرید موفق توپچی‌ها در این فصل از رقابت‌هاشت و با مبلغ ۴۱ میلیون یورو از رئال مادرید به آرسنال پیوست. او سال گذشته نیز در نیم‌فصل دوم به صورت قرضی برای آرتتا بازی کرده بود. آرتتا هم پس از این پیروزی و برد شیرین گفت: «پیروزی سختی را در خانه برنلی به دست آوردیم چراکه مسابقه در این زمین و امتیاز گرفتن بسیار سخت است. از این پیروزی بسیار خوشحالم و امیدوارم که بازیکنان بعد از این دو پیروزی پیاپی اعتمادبه‌نفس کافی را به دست آورده باشند. ما در میانه میدان امروز توماس پارتی را دوباره پس از مدت‌ها در اختیار داشتیم. او در این پیروزی نقش مهمی داشت چراکه بازیخوانی بسیار خوبی دارد و این می‌تواند چه در شرایط حمله و چه در شرایط دفاع به ما کمک کند. اودگارد هم بازیکن فوق‌العاده‌ای است و ما به چنین بازیکنانی در تیم نیاز داریم که با توجه به مهارت‌هایشان در مواقع ضروری به کمک تیم بیایند و نتیجه را تغییر دهند.»  

بیشتر از فوتبال