کابل و ننگرهار شاهد چندین انفجار بود

دو انفجار در شهر کابل و سه انفجار در شهر جلال آباد رخ داده است که در نتیجه آن چندین تن کشته و زخمی شدند.   

ZAKERIA HASHIMI / AFP

کابل شاهد دو انفجار بود که اولین انفجار در حوزه‌ی سیزدهم امنیتی این شهر رخ داده است که در نتیجه آن دو شهروند زخمی شدند. انفجار دوم در غرب کابل در منطقه دشت برچی صورت گرفت که تلفات جانی در پی نداشته است.

گزارش‌ها از کابل حاکی است که هر دو انفجار در این شهر ناشی از مین‌های مغناطیسی بوده. تاکنون هیچ گروهی مسئولیت انفجارها را به عهده نگرفته‌اند و طالبان نیز در این زمینه ابراز نظر نکرده‌اند.

پس از دو انفجار در کابل، سه انفجار پی‌‌درپی آرامش مردم ننگرهار را نیز برهم زد که در نتیجه آن سه تن کشته و بیش از ۱۸ نفر دیگر زخمی شدند. در میان کشته‌ها و زخمی‌ها جنگجویان طالبان نیز حضور دارند.

چندین منبع دولتی در استان ننگرهار به رسانه‌ها گفته‌اند که حوالی ساعت ۱۰ صبح امروز (۲۷ شهریور) سه انفجار پی‌هم در شهر جلال آباد به قوع پیوست که در نتیجه سه غیر نظامی کشته و بیش از ۱۸ تن دیگر به شمول چندین طالب زخم برداشتند.

گفتنی است که مسئولیت سه انفجار ننگرهار را نیز تاکنون هیچ گروهی نپذیرفته است و مسئولین این استان نیز موضعی در این باره نداشته‌اند.

پس از ورود طالبان به ننگرهار این نخستین رشته انفجار‌هایی است که در این استان رخ می‌دهد و از شهروندان و جنگجویان طالبان قربانی می‌گیرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ۲۰ سال گذشته روزانه چنین انفجارهایی در کابل و سایر استان‌های افغانستان صورت می‌گرفت و هدف از آن انفجارها کشتن چهره‌های سرشناس (نظامی و عادی) افغان بود و مسئولیت این حملات را طالبان می‌پذیرفت. اکنون که طالبان خود در قدرت هستند این چندمین انفجار است که در کابل و اولین انفجار است که در ننگرهار رخ می‌دهد. نخستین انفجار پس از ورود طالبان به کابل در نزدیک فرودگاه بین‌المللی این استان میان کسانی صورت گرفت که در تلاش برای رفتن به آمریکا بودند که در نتیجه آن ده‌ها تن کشته و زخمی شدند.

وقوع انفجار در افغانستان به ویژه استان کابل پس از به قدرت رسیدن طالبان در حالی رو به افزایش است که رهبران این گروه طالبان به مردم افغانستان به ویژه ساکنان کابل اطمینان داده بودند که جنگ تمام شد و بعد از این زندگی بدون ترس و تهدید خواهند داشت اما حالا بار دیگر دیده می‌شود که وضعیت امنیتی در این شهر مانند روزهای گذشته رو به وخامت است و این وضعیت مردم را نگران ساخته است.