برنامه‌ای برای دیدار وزیران خارجه آمریکا و ایران در نیویورک تنظیم نشده است

نماینده آمریکا در سازمان ملل: این به این معنا نیست که مذاکره با ایران برای ما ارزش ندارد؛ چون می‌خواهیم در موارد مرتبط با برجام به پیش برویم

لیندا تامس گرینفیلد نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد-Alex Wong/Getty Images/AFP

لیندا تامس گرینفیلد نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد روز جمعه گفت برنامه‌ای برای دیدار وزیران خارجه آمریکا و ایران در حاشیه نشست هفته آینده مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، برنامه‌ریزی نشده است.

به گزارش رویترز، وی گفت «ما برنامه برای ارتباط مستقیم و دو طرفه آنها در اینجا نداریم، اما به این معنا نیست که مذاکره با ایرانی‌ها برای ما ارزش ندارد؛ چون می‌خواهیم در موارد مرتبط با برجام به پیش برویم.»

نماینده آمریکا در سازمان ملل به خبرنگاران در نیویورک گفت که ایالات متحده در وین و در جریان مذاکرات مربوط به احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با ایران در ارتباط بوده و به گفته او «آن مباحث ادامه خواهد داشت.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ایران و آمریکا تاکنون شش دور مذاکره غیرمستقیم در وین داشته‌اند، که در خرداد ماه به دلیل انتخابات ایران متوقف شد. دولت ابراهیم رئیسی هنوز برنامه مشخصی به‌منظور ازسرگیری این مذاکرات اعلام نکرده است.

توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ در دولت باراک اوباما رئیس جمهوری اسبق آمریکا، که جو بایدن رئیس جمهوری کنونی در آن زمان معاون او بود، حاصل شد. در آن زمان تماس بین وزیران خارجه ایران و آمریکا عادی شده بود.

با روی کار آمدن دولت دونالد ترامپ این ارتباطات مستقیم قطع شد و پس از خروج آمریکا از برجام در سال ۲۰۱۸ حتی تنش بین دو طرف تشدید شد. ترامپ قصد داشت به یک توافق بهتر با ایران دست یابد که میسر نشد.