هشدار اپل: ارتعاش به دوربین گوشی‌های آی‌فون آسیب می‌زند

آی‌فون مجهز به فناوری تثبیت نوری تصویر می‌تواند حرکت را حس کند و بر اساس آن عدسی را حرکت دهد

تنظیم خودکار و حلقه‌بسته فاصله کانونی یا ای‌اف، اثرات جاذبه زمین و ارتعاش‌ها در گوشی آی‌فون را برطرف می‌کند - FRASER BREMNER /AFP

اپل به کاربران خود درباره آسیب رساندن ارتعاش به دوربین گوشی‌های آی‌فون هشدار داد

خود عدسی‌ها اگر در معرض ارتعاش‌هایی مثل ارتعاش موتورسیکلت‌های پرقدرت قرار گیرند دیگر نمی‌توانند درست کار کنند.

این موضوع در هشدارنامه جدیدی که شرکت اپل در سایت خود منتشر کرده آمده و نخستین بار وب‌گاه مک‌رومورز آن را متوجه شده است.

در این هشدار به خصوص به برخی از انواع آی‌فون اشاره شده است که قابلیت تثبیت نوری تصویر(او.آی.اس) یا تنظیم خودکار و حلقه‌بسته فاصله کانونی را دارند. گوشی‌های مجهز به این دو فناوری عکس‌های بهتری می‌گیرند.

آی‌فون مجهز به فناوری تثبیت نوری تصویر می‌تواند حرکت را حس کند و بر اساس آن عدسی را حرکت دهد. در نتیجه اثرات منفی حرکت محدود خواهد شد و عکس تار نمی‌شود. تنظیم خودکار و حلقه‌بسته فاصله کانونی یا ای‌اف نیز اثرات جاذبه زمین و ارتعاش‌ها را برطرف می‌کند تا وضوح عکس‌ها تضمین شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این هشدار آمده است که این سامانه‌ها «طراحی با دوامی» دارند اما ارتعاش قوی و درازمدت به آن‌ها لطمه می‌زند.

در هشدار منتشر شده در تارنمای اپل آمده است: «سامانه‌های او.آی.اس و ای‌اف حلقه‌بسته طراحی بادوامی‌ دارند اما مانند بسیاری از لوازم الکترونیکی مصرفی مجهز به سامانه‌هایی مثل او.آی.اس، اگر مستقیم در معرض ارتعاش‌های پردامنه و درازمدت و دارای گستره‌های بسامدی معینی قرار گیرند، کارایی آن‌ها از بین می‌رود و کیفیت تصاویر و فیلم‌ها کاهش می‌یابد. بنابراین آی‌فون خود را در معرض ارتعاش‌های پردامنه و طولانی قرار ندهید.»

برای مثال آی‌فونی که روی دسته موتورسیکلت نصب شده باشد در معرض چنین ارتعاشاتی است که از موتور به دسته آن انتقال می‌یابد و گوشی را به لرزش در می‌آورد. طبق هشدار اپل، این وضعیت در موتورهای گازی یا اسکوترها نیز رخ می‌دهد.

بنا بر توصیه اپل، گوشی‌های آی‌فون را نباید روی موتورسیکلت‌های پرقدرت نصب کرد تا آسیب نبینند. این گوشی را روی وسایل‌نقلیه کم‌قدرت می‌توان نصب کرد ولی این کار را هم نباید مرتبا انجام داد.

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی