شایعات در مورد سری ۷ ساعت‌ اپل: تغییرات زیاد در طراحی مدل جدید

اپل صفحه‌های جدیدی را در ساعت مچی خود به کار خواهد گرفت تا افزایش اندازه آن بیشترین جلوه را داشته باشد

ساعت اپل در سال ۲۰۱۵ رونمایی شد و فقط در سال ۲۰۱۸ روزآوری‌های بیرونی عمده‌ای در آن صورت گرفت و نمایشگر آن به سمت لبه‌ها حالت کشیده‌تری پیدا کرد- Handout / Apple Inc. / AFP

بر اساس یک گزارش جدید، بعد از سالیان سال و برای نخستین بار در طراحی مدل جدید ساعت مچی اپل تغییرات زیادی داده شده است.

سال‌ها بود که شکل ظاهری این ساعت تغییر چندانی نکرده بود در حالی که در امکانات داخلی آن به‌روزرسانی‌های مهمی انجام گرفته بود. حتی اکنون، شش سال پس از عرضه اولین ساعت اپل، شکل ظاهری ساعت[ سری ۷] خیلی شبیه نخستین مدل آن است.

به نوشته مارک گورمن، خبرنگار بلومبرگ که در خبرنامه‌اش از این تغییرات سخن گفته است، در روزآوری جدید، «نمایشگر و لبه‌ها حالت تخت‌تری دارند». این خبر با سایر اطلاعات درز کرده اخیر مبنی بر به کار گرفتن همان طراحی‌های تخت‌تر سال‌های اخیر آی‌پد، آی‌فون و آی‌مک نیز همخوانی دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس این گزارش، نمایشگر اندکی هم بزرگ‌تر می‌شود و اندازه آن یک میلی‌متر افزایش می‌یابد؛ به طوری که در اندازه‌های ۴۱ و ۴۵ میلی‌متری عرضه خواهد شد. این خبر نیز با اطلاعات درز کرده اخیر جور در می‌آید.

در گزارش آقای گورمن آمده است که اپل صفحه‌های جدیدی را در ساعت مچی خود به کار خواهد گرفت تا افزایش اندازه آن بیشترین جلوه را داشته باشد.

گویا در امکانات داخلی ساعت اپل هم تغییراتی داده شده است و پردازنده آن را ارتقا داده‌اند تا سرعتش افزایش یابد اما قابلیت‌های سلامت‌سنجی آن تغییر چندانی نکرده است. در حالی که اپل سال گذشته (۲۰۲۰) بر چنین امکاناتی تمرکز کرده بود و بیش از همه حسگر جدید اکسیژن خون را تبلیغ می‌کرد.

اگر شایعات مبنی بر تغییرات عمده در طراحی ساعت اپل صحت داشته باشد، به معنای آن است که شرکت اپل در حال آغاز روند سه سالانه‌ای برای به‌روزرسانی است. ساعت اپل در سال ۲۰۱۵ رونمایی شد و فقط در سال ۲۰۱۸ روزآوری‌های بیرونی عمده‌ای در آن صورت گرفت و نمایشگر آن به سمت لبه‌ها حالت کشیده‌تری پیدا کرد.

اپل معمولا در ماه سپتامبر از ساعت‌های جدید خود را رونمایی می‌کند و گویا امسال نیز همین کار را خواهد کرد. رونمایی آن‌ها معمولا همراه با رونمایی از آی‌فون است. البته پارسال رونمایی‌ تا ماه اکتبر به تاخیر افتاد و در پخش زنده رونمایی اپل در ماه‌ سپتامبر، اخبار ساعت اپل در سرخط خبرها قرار داشت.

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی