دردسرهای واکسن سینوفارم برای ملی‌پوشان فوتسال

بازیکنان تیم ملی فوتسال در لیتوانی باید هر ۴۸ ساعت یک‌ بار آزمایش کرونا بدهند

رقابت‌های جام‌جهانی فوتسال ۲۰۲۱ از روز یکشنبه ۱۲ سپتامبر در لیتوانی آغاز شده است - فرارو 

اعضای تیم ملی فوتسال ایران که در لیتوانی حضور دارند، باید هر ۴۸ ساعت یک‌ بار آزمایش کرونا بدهند زیرا ملی‌پوشان ایرانی واکسن سینوفارم چینی تزریق کرده‌اند و اتحادیه اروپا این واکسن را تایید نمی‌کند.

اتحادیه اروپا فقط چهار واکسن فایزر، مدرنا، آسترازنکا و جانسون ‌اند جانسون را تایید کرده است و گذرنامه واکسن نیز فقط برای افرادی صادر می‌شود که یکی از این چهار واکسن را دریافت کرده باشند. بر همین اساس، مسافران کشورهای دیگر که واکسن‌های تزریقی آنان از انواع دیگر باشد، فقط در صورت همراه داشتن آزمایش منفی کرونا می‌توانند به خاک اتحادیه اروپا وارد شوند.

رقابت‌های جام‌جهانی فوتسال ۲۰۲۱ از روز یکشنبه ۱۲ سپتامبر در لیتوانی آغاز شده است. تیم ملی فوتسال ایران نیز در این مسابقه‌ها حضور دارد و در اولین دیدار خود روز سه‌شنبه ۲۴ شهریور به مصاف تیم ملی صربستان می‌رود. ملی‌پوشان فوتسال ایران در حالی رقابت‌های خود را آغاز می‌کنند که با دردسر نوع واکسنی که تزریق کرده‌اند، روبه‌رو شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش پایگاه خبری فرارو و به نقل از سید محمد ناظم‌الشریعه، سرمربی تیم ملی فوتسال ایران، بازیکنان تیم ملی باید هر ۴۸ ساعت یک‌ بار آزمایش کرونا بدهند. این تصمیم به این دلیل گرفته شده است که اتحادیه اروپا واکسن سینوفارم ساخت چین را تایید نکرده است.

در ایران واکسن‌های اسپوتنیک، سینوفارم، بهارات، آسترازنکا و برکت تزریق می‌شود. از این میان، فقط واکسن آسترازنکا در بیشتر کشورهای دنیا مورد تایید است. با این حال بیشترین آمار واکسن‌های تزریقی در ایران به واکسن سینوفارم چین اختصاص دارد؛ به طوری‌ که تاکنون بیش از ۳۴ میلیون دوز واکسن سینوفارم در ایران تزریق شده است.

دردسرهای تزریق واکسن‌هایی که تایید جهانی ندارند، فقط به واکسن سینوفارم چین محدود نمی‌شود. واکسن‌های داخلی ایران از جمله واکسن برکت نیز مجوز سازمان بهداشت جهانی را دریافت نکرده‌اند. به همین دلیل مسافران ایرانی برای ورود به سایر کشورهای جهان با چالش‌های جدیدی روبه‌رو خواهند شد.

جمهوری اسلامی پس از فرمان علی خامنه‌ای در دی‌ماه ۱۳۹۹ مبنی بر منع واردات واکسن‌های اروپایی و انگلیسی، در کنار واردات قطره‌چکانی واکسن‌های روسی و چینی، ادعای تولید واکسن داخلی و صادرات آن به خارج از کشور را مطرح کرد. این در حالی است این واکسن‌ها در بیشتر کشورهای جهان مورد تایید نیستند؛ حتی عربستان سعودی نیز اعلام کرده است که زائران حج عمره که واکسن سینوفارم دریافت کرده‌اند، درصورتی‌ که دوز تقویتی یکی از چهار واکسن مورد تایید اتحادیه اروپا را دریافت کنند، می‌توانند به خاک عربستان وارد شوند.

بیشتر از ورزش