لئا سیدو: زنان عاشق بدن جیمز باند هستند

«خوب است فمنیست باشیم، اما باید مردگرا هم باشیم»

لئا سیدو، هنرپیشه فرانسوی، در فیلم جدید جیمز باند نقش‌آفرینی کرده‌ است-Robyn Beck / AFP

لئا سیدو می‌گوید زن‌ها به هنرپیشگانی که نقش جیمز باند را بازی می‌کنند، به دیده جنسی نگاه می‌کنند.

سیدو، بازیگر فیلم جیمز باندی «زمانی برای مردن نیست»، در مصاحبه با نشریه «هارپر بازار» گفت: «فکر می‌کنم فراموش می‌کنیم که جیمز باند همچنین یک ابزار جنسی است.»

«او کاملا یک سمبل سکسی است. او یکی از معدود، شاید تنها شخصیت مرد (فیلم ها) باشد که تبدیل به یک سمبل جنسی شده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سیدوی ۳۴ ساله در ادامه می‌گوید: «فکر می‌کنم زن‌ها عاشق دیدن باند هستند، نه؟ که بدنش را ببینند، نه؟ فکر نمی‌کنید؟ من عاشق تماشای مردهای سکسی در مایو هستم.»

سیدو در فیلم جیمز باندی «زمانی برای مردن نیست»، که اکرانش به خاطر شیوع کووید ۱۹ به تاخیر افتاده است، نقش دکتر مادلین سوان روانپزشک را بازی می‌کند.

سیدو به خاطر شکستن الگوی جا افتاده زن در فیلم‌های باند، مورد تحسین قرار گرفته است. «وِس اندرسون» فیلمساز، اخیرا به نشریه «تاون اند کانتری» گفت، فکر نمی‌کند سیدو نمادی از تصویر کلاسیک «دختر باند» (نقش مقابل جیمز باند) باشد.

«او بیشتر شبیه «ام» (رئیس باند) یا «کیو» (مغز متفکر در فیلم‌های باند) یا فلیکس لایتر (کاراکتر افسانه‌ای عضو سیا و دوست باند)، و بخشی از این مجموعه است که در لباس آبی ابریشمین ظاهر می شود.»

سدیو در جای دیگری در این مصاحبه از نظراتش در مورد فمینیسم می‌گوید:«خوب است آدم فمینیست باشد، اما باید مردگرا هم باشیم، و بالعکس. مردها باید فمینیست باشند. ما باید از یکدیگر حمایت کنیم.»

سیدو گفت هرگز در طول کارش در این حرفه احساس نکرده که قربانی تبعیض جنسیتی شده است: «درک می‌کنم که برای نسل گذشته این یک مبارزه واقعی بوده است. برای من، من هرگز فکر نکرده‌ام از مردها پست‌تر قلمداد می‌شوم. هرگز تصور نکرده‌ام نمی‌توانم کاری را انجام بدهم، چون زن هستم.»

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر