ملکه الیزابت پیروزی «خیره کننده» تنیس باز جوان بریتانیایی را تبریک گفت

رادوکانو در رده بندی جدید تنیس زنان جهان از رده ۱۵۰ دنیا به رده ۲۳ دنیا خواهد رسید

رادوکانو دومین زن بریتانیایی در دوران تنیس مدرن است که توانسته است به قهرمانی در رقابت‌های تنیس آزاد آمریکا برسد -  TIMOTHY A. CLARY / AFP

ملکه الیزابت دوم پیروزی اما رادوکانو، تنیس‌باز ۱۸ ساله بریتانیایی را در مسابقات اوپن آمریکا تبریک گفت.

اما رادوکانو در فینال اوپن آمریکا، شنبه شب در برابر لیلا فرناندز، تنیس‌باز نوجوان کانادایی، به پیروزی رسید.

ملکه الیزابت دوم در پیام تبریکی به رادوکانو که دومین عنوان گرند اسلم خود را کسب کرد، نوشت:

«این دستاوردی چشمگیر در چنین سنی است، و گواهی است بر سختکوشی و ایثار شما. شکی ندارم که عملکرد خیره‌کننده شما و نیز حریفتان لیلا فرناندز، الهام‌بخش نسل بعدی تنیس‌بازها خواهد بود. گرم‌ترین آرزوها را برای شما و هواداران پرشمارتان می‌فرستم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رادوکانو پیش از ورود به مسابقات اوپن فرانسه بخت صد و پنجاهم تنیس زنان بود، اما سفر رویایی او با فتح یکی از معتبرترین جوایز تنیس جهان به فرجام رسید.

رادوکانو پس از ماریا شاراپووا در سال ۲۰۰۴ به جوان‌ترین زن تنیس‌بازی تبدیل شد که به قهرمانی در رقابت‌های گرند اسلم رسیده است. رادوکانو دومین زن بریتانیایی در دوران تنیس مدرن است که توانسته است به قهرمانی در رقابت‌های تنیس آزاد آمریکا برسد.

پیش از او، ۵۳ سال پیش ویرجینیا وید در سال ۱۹۶۸ موفق شده بود با شکست بیلی جین کینگ این عنوان را به دست آورد. او پس از قهرمانی، یک چک دو میلیون و پانصد هزار دلاری دریافت کرد و در رده‌بندی جدیدی که به زودی اعلام خواهد شد، یک صعود ۱۲۷ پله‌ای خواهد داشت و از رده ۱۵۰ دنیا به رده ۲۳ دنیا خواهد رسید.

او پس از پایان بازی در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: «هنوز نمی‌توانم باور کنم که در اینجا حضور دارم و جام قهرمانی را در دستانم لمس می‌کنم. باید بگویم اصلا تحت فشار نبودم. من فقط هجده سال دارم و دوست دارم به روش خودم بازی کنم و این راهی است که ادامه خواهم داد.»

 لیلا فرناندز هم پس از شکست در دیدار پایانی، گفت: «برای خودم بسیار خوشحالم که توانستم این مسیر را این گونه به پایان برسانم. چه از لحاظ بازی، چه از لحاظ رفتار در زمین بازی، در دو هفته گذشته از نظر ذهنی و شخصیتی بسیار رشد کرده‌ام که این برایم بسیار باارزش است.»

بیشتر از تنيس