خانواده‌های سه وکیل و فعال زندانی خطاب به اژه‌ای: چرا عزیزانمان همچنان در سلول انفرادی‌اند؟

«روا نیست در بی‌خبری مطلق بمانیم»

مصطفی نیلی، آرش کیخسروی و مهدی محمودیان همچنان در بازداشت به سر می‌برند- عکس از وبسایت بیدارزنی

با گذشت بیش از سه هفته از بازداشت تعدادی از وکلای دادگستری و فعالان مدنی ایران به دلیل آنچه «قصد طرح شکایت» از سوءمدیریت مسئولان برای مهار همه‌گیری کووید-۱۹ در کشور عنوان شد، خانواده‌ آن‌ها در نامه‌ای به غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس دستگاه قضایی جمهوری اسلامی، اطلاع‌رسانی در مورد وضعیت عزیزانشان را خواستار شدند.

به گزارش پایگاه خبری امتداد، با وجود آزادی تعدادی از بازداشت‌شده‌ها، مصطفی نیلی، آرش کیخسروی و مهدی محمودیان همچنان در بازداشت به سر می‌برند. خانواده‌ها در نامه خود نوشته‌اند: «روا نیست در بی‌خبری مطلق از وضعیت عزیزانمان، مورد هجوم خبرهای ضدونقیض و سناریوسازی‌های مغرضانه و فشار و تهدید و جوسازی روانی واقع شویم.»

مصطفی نیلی، آرش کیخسروی و مهدی محمودیان، به همراه لیلا حیدری، محمدرضا فقیهی و مریم افرافراز ۲۳ مرداد در دفتر انجمن حقوق شهروندی گرد آمده بودند تا پیگیری حقوقی سوءمدیریت برخی مسئولان در مدیریت کرونا را بررسی کنند اما با هجوم ماموران امنیتی بازداشت شدند. سه تن از آن‌ها بعدا آزاد شدند اما سه نفر دیگر هنوز در بازداشت‌اند.

به گفته خانواده‌‌های این سه نفر، «علیرغم گذشت ۲۵ روز و آزادی تعدادی از همراهان و اعلام شفاهی بازپرس محترم شعبه ۲ دادسرای اوین مبنی بر اتمام بازجویی و اعلام کیفرخواست و معرفی به دادگاه، فرزندان ما وکیل آرش کیخسروی، وکیل مصطفی نیلی و فعال مدنی مهدی محمودیان بدون حق ارتباط با خانواده و داشتن وکیل معتمد برای دفاع از خود همچنان در بازداشت انفرادی‌اند.»

آن‌ها در ادامه نامه خود به رئیس قوه قضاییه ایران نوشته‌اند: «مگر نه اینکه تحقیقات تمام و پرونده به دادگاه ارجاع شده است؟ پس چرا عزیزانمان همچنان در سلول انفرادی‌اند؟»