پیراهن شماره ۷ به وارث برحق خود رسید

این پیراهن سال‌ها بین بازیکنان سرشناسی دست‌به‌دست شد اما هیچ‌کدام نتوانستند مانند رونالدو بدرخشند

رونالدو در حضور شش ساله خود در این تیم از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹، در ۱۹۶ بازی ۸۴ گل زد -REUTERS/Pedro Nunes

پس از ۱۲ سال انتظار، هواداران منچستریونایتد دوباره می‌توانند کریستیانو رونالدو را در پیراهن یونایتد ببینند. او به اولترافورد بازگشت تا وارث حقیقی پیراهن شماره ۷ باشد؛ پیراهنی که در نبود این اسطوره دنیای فوتبال و بهترین گلزن جهان، سال‌ها بین بازیکنان سرشناسی دست‌به‌دست شد اما هیچ‌کدام نتوانستند مانند رونالدو در این پیراهن بدرخشند.

رونالدو در حضور شش ساله خود در این تیم از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹، در ۱۹۶ بازی ۸۴ گل زد و رکوردی چشمگیر را از خود به جا گذاشت. او زمانی پیراهن شماره۷ را صاحب شد که پیش از او بزرگانی چون اریک کانتونا و دیوید بکهام آن را به تن کرده بودند و رونالدو  توانست به‌خوبی دین خود به این پیراهن را ادا کند.

پس از رفتن رونالدو از یونایتد، ابتدا مایکل اوون این پیراهن را پوشید اما در مدت چهار سال حضور خود در این تیم تنها چهار گل به ثمر رساند. پس از او مدتی آنتونی والنسیا این پیراهن را به تن کرد و در دو سالی که پیراهن ۷ به او تعلق داشت، تنها یک گل به ثمر رساند. دی ماریا هم یکی از بازیکنان صاحب‌نامی بود که پس از جدایی از مادرید در سال ۲۰۱۴ به یونایتد آمد و پیراهن شماره ۷ را به او داده شد. او در مدت حضور یک‌ساله‌اش در یونایتد تنها سه بار گلزنی کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بعد از او ممفیس دپای هلندی بود که با امید و آرزوهای زیاد به یونایتد آمد تا شاید جای رونالدو در این تیم را پر بکند اما او نیز تنها دو سال در اولترافورد دوام آورد و با زدن دو گل با این پیراهن، در سال ۲۰۱۷ از این تیم جدا شد. پس از دپای نوبت به الکسیس سانچز شیلیایی رسید که با یک انتقال عجیب در سال ۲۰۱۷ از آرسنال به یونایتد آمد و در مدت حضور دوساله‌اش در منچستر به دلایل عملکرد ضعیف بیشتر روی نیمکت ذخیره‌ها حضور داشت و تنها سه گل  برای شیاطین سرخ به ثمر رساند؛ اما شاید بهترین بازیکنی که این شماره را در این چند سال بر تن کرد، ادیسون کاوانی، گلزن اهل کشور اروگوئه باشد که در مدت یک سالی که برای یونایتد بازی کرده توانسته است ۱۰ گل مهم و سرنوشت‌ساز برای یونایتد به ثمر برساند.

کاوانی با از بازگشت رونالدو موافقت کرد تا شماره ۷ منچستر را به صاحب اصلی‌اش بازگرداند و این اقدام او با واکنش فوق‌العاده‌ هواداران یونایتد همراه شده است. کاوانی از این پس قرار است شماره ۲۱ را به تن کند. رونالدو نیز از این موضوع بسیار خوشحال شده و در پیامی از کاوانی تشکر کرده است. او بی‌صبرانه منتظر است تا دوباره با این پیراهن در زمین مسابقه برای یونایتدی‌ها گلزنی کند. هواداران یونایتد برای دیدن اولین حضور با پیراهن شماره ۷ یونایتد لحظه‌شماری می‌کنند و گفته می‌شود احتمال دارد او در بازی روز شنبه هفته آینده مقابل نیوکاسل در ورزشگاه اولدترافورد به میدان برود. گفته می‌شود بلیت‌های این مسابقه در بازار سیاه به دو هزار و ۵۰۰ پوند رسیده است.

رونالدو هم‌اکنون به همراه خانواده‌اش در شهر منچستر در قرنطینه پنج‌روزه به سر می‌برد و اجازه ندارد در تمرینات تیمی شرکت کند. به همین دلیل شاید سولسشر در بازی مقابل نیوکاسل او را از ابتدا در ترکیب اصلی قرار ندهد و او باید بازی را از روی نیمکت ذخیره‌ها تماشا کند.

پس از اعلام رسمی باشگاه مبنی بر اینکه رونالدو می‌تواند پیراهن شماره ۷ را به تن کند، سیل عظیمی از هواداران برای تهیه پیراهن‌های او به نمایندگی‌های آدیداس در سراسر بریتانیا سرازیر شدند و پیراهن‌ او در عرض ۱۲ ساعت اول، ۳۲.۵ میلیون پوند فروش داشت که رکورد فروش پیراهن ورزشی در بریتانیا را شکست.

بیشتر از ورزش