ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ بایدن را شکست می‌دهد

دونالد ترامپ همچنان چهره مورد علاقه جمهوری‌خواهان است

دونالد ترامپ در نظرسنجی‌ها بالاتر از بایدن قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود او را در انتخابات بعدی شکست دهد - MANDEL NGAN / AFP

هزار و ۱۵۵ روز مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، احتمال حضور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین در این انتخابات به نقل از یکی از مشاورانش ۹۹ تا ۱۰۰ درصد است. به گزارش سی‌‌ان‌ان باوجود اینکه ترامپ هنوز در این زمینه نظر قطعی خود را اعلام نکرده است، جیسون میلر بر این باور است که ترامپ قطعا در انتخابات شرکت می‌کند.

این روزها جو بایدن به دلیل نحوه اجرای تصمیم خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و پیامدهای فاجعه‌بار آن با قدرت گرفتن طالبان به شدت مورد انتقاد قرار دارد. نظرسنجی‌ها نیز نشان می‌دهد میزان محبوبیت بایدن به پایین‌ترین سطح از زمان ورود به کاخ سفید رسیده است.

پولتیکو پیش‌تر برآورد کرده بود که در صورت حضور ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴، او به روشنی بر بایدن غلبه خواهد کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همزمان نتیجه یک نظرسنجی حاکی از آن است که دونالد ترامپ در نظرسنجی‌ها بالاتر از بایدن قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود او را شکست دهد.

براساس نظرسنجی کالج امرسون که در اوت تا سپتامبر ۲۰۲۱ انجام شده است، ۴۷ درصد از رای‌دهندگان ترامپ را ترجیح می‌دهند و ۴۶ درصد به بایدن رای می‌دهند.

همچنین نرخ قابل قبول بودن عملکرد بایدن ۴۶ درصد و قابل قبول نبودن آن ۴۷ درصد برآورد شده است. در ماه فوریه ۴۹ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفته بودند که از نظر آنها عملکرد بایدن قابل قبول است.

در حالی که ۶۰ درصد دموکرات‌ها می‌گویند به بایدن رای می‌دهند، ۶۷ درصد جمهوریخواهان خواستار کاندیداتوری ترامپ و رای دادن به او هستند. از سوی دییگر ۳۹ درصد هم‌حزبی‌های بایدن می‌خواهند به کاندیدای دمکرات دیگری رای دهند اما تنها ۱۰ درصد جمهوری‌خواهان می‌‌گویند به گزینه‌ای غیر از ترامپ رای می‌دهند.

بیشتر از جهان