مایکل کی ویلیامز در ۵۴ سالگی درگذشت

شبکه اچ‌بی‌او در بیانیه‌ای اعلام کرد: مایکل دوست عزیز ما بود

مایکل کی ویلیامز، ستاره سینما و بازیگر سریال پرطرفدار «وایر» - Rodrigo Varela / AFP

مایکل کی ویلیامز، ستاره سینما و بازیگر سریال پرطرفدار «وایر» در ۵۴ سالگی درگذشت. پلیس نیویورک روز دوشنبه، ششم سپتامبر، اعلام کرد که جسد این بازیگر سینما را در محل اقامتش در بروکلین پیدا کرده است.

مایکل کی ویلیامز در فیلم‌های سینمایی همچون «۱۲ سال بردگی»، «دیده‌بان سوم»، «کیش یک آدمکش» و «داستانی از جنگ ستارگان» ایفای نقش کرده بود. یکی از مهم‌ترین کارهای او در دنیای بازیگری، حضورش در سریال تحسین‌شده «وایر» بود که محبوبیت این ستاره سینما را افزایش داد. مایکل در این سریال که از نخستین  بازی‌های او به شمار می‌رفت، در نقش شخصیتی به نام «عمر لیتل» ظاهر شد. نخستین قسمت این سریال در ژوئن ۲۰۰۲ و قسمت آخر آن در مارس ۲۰۰۸ پس از حدود شش سال از شبکه اچ‌بی‌او پخش شد. به باور بسیاری از منتقدان، وایر یکی از بهترین سریال‌های این دوران است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش ورایتی، ویلیامز در کارنامه کاری خود سه بار برای نقش‌های مکمل «وقتی آن‌ها ما را می‌بینند»، «آن شب» و «بِسی» نامزدی جایزه امی شده بود و یکی از شانس‌های مطرح جایزه امی برای بازی در نقش مکمل سریال «لاوکرافت کانتری» به شمار می‌رفت.

پس از مرگ ویلیامز، شبکه اچ‌بی‌او در بیانیه‌ای ویلیامز را از اعضای ۲۰ ساله خانواده این شبکه دانست و از مرگ او ابراز تاسف کرد. در این بیانیه آمده است: «جهان از نبوغ بسیار ویلیامز به‌عنوان یک هنرمند آگاه است اما علاوه بر آن، مایکل برای ما یک دوست عزیز بود و همه‌ کسانی که شانس همکاری با او را داشتند، وی را دوست داشتند.»

گفته می‌شود علت مرگ ویلیامز مصرف زیاد مواد مخدر بوده است. پلیس تایید کرده که در کنار جسد بازیگر ۵۴ ساله آمریکایی در آشپزخانه‌اش هرویین مشاهده شده است. او پیش‌تر در چندین مصاحبه با رسانه‌ها از سختی نقش‌هایی که بازی می‌کند، به طوری که این نقش‌ها توان او برای مبارزه و کنار گذاشتن مواد مخدر را کاهش می‌دهند، سخن گفته بود. همچنین یک‌بار به نیویورک‌تایمز گفت: «شخصیت‌هایی که بازی می‌کنم از نزدیک مرا می‌کشند و این فداکاری را من انتخاب کرده‌ام.» او تایید کرده بود که در هنگام فیلمبرداری کوکائین مصرف می‌کرده است.

بیشتر از فرهنگ و هنر