عبدالله عبدالله: تحمیل خواسته‌ها با توسل به زور باعث درد و رنج مردم می‌شود

آقای عبدالله از خدمات فهیم دشتی در زمینه «نهادینه کردن آزادی بیان» و «گردش آزاد اطلاعات» تقدیر کرد

عبدالله عبدالله در پیامی به مناسبت کشته شدن تعدادی از فرماندهان ارشد جبهه مقاومت افغانستان گفت: «تحمیل خواسته‌ها با توسل به زور، هیچ‌گاه نتیجه مطلوب نداشته و باعث ادامه درد و رنج مردم می‌شود.»

در این پیام که روز سه شنبه، ۱۶ شهریور، در صفحه فیس‌بوک دکتر عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه در دولت اشرف غنی، منتشر شده ضمن ابراز تاسف از کشته شدن فهیم دشتی سخنگوی جبهه مقاومت و ژنرال عبدالودود ذره از فرماندهان ارشد این جبهه، آمده است: «متاسفانه شاهد هستیم که جنگ، هر روز فرزندان بیشتر این کشور را به خاک و خون می‌کشد، خانواده‌ها را به سوگ می‌نشاند ‌و وطن را از سرمایه‌های انسانی محروم می‌سازد.»

فهیم دشتی، سخنگوی جبهه مقاومت افغانستان، یکشنبه شب در نبرد با طالبان جان باخت. آقای دشتی خواهرزاده دکترعبدالله بود. دشتی بیست و یک سال پیش هنگام حمله انتحاری دو تروریست علیه احمد شاه مسعود در تخار نیز زخمی شده بود.

دکتر عبدالله در ادامه پیام خود نوشته است: «در درگیری‌هایی که در ولایت پنجشیر واقع گردید، حوادث دردناکی رخ داد و شماری از فرزندان رشید این دیار به خاک و خون افتادند که از آن جمله، دو روز قبل، خبر شهادت خواهر زاده‌ام فهیم دشتی و ژنرال عبدالودود ذره، خواهر زاده قهرمان ملی کشور با یکی از همراهان‌شان، به دست‌ ما رسید که به دلیل قطع ارتباطات مخابراتی، محل وقوع حادثه و نوع آن تثبیت نگردیده بود و در نهایت صبح امروز (سه‌شنبه)، وقوع این حادثه تثبیت گردید.»

آقای عبدالله از خدمات فهیم دشتی در زمینه «نهادینه کردن آزادی بیان» و «گردش آزاد اطلاعات» تقدیر کرد.

وی همچنین از ژنرال عبدالودود ذره به عنوان یک «مبارز ورزیده» نام برد که «در موقعیت‌های مختلف نظامی و امنیتی صادقانه به کشور و ملت خود خدمت نمود.»

آقای عبدالله در پایان تاکید کرد: «تحمیل خواست‌ها با توسل به زور، هیچگاه نتیجه مطلوب نداشته و باعث ادامه درد و رنج مردم می‌گردد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در پی کشته شدن شماری از فرماندهان جبهه مقاومت، احمد مسعود رهبر این جبهه، در پیامی که ظهر روز دوشنبه منتشر کرد، از مردم خواست تا قیام عمومی را در مقابل طالبان به راه بیاندازند. احمد مسعود در پیامش گفت که در دو ماه گذشته، مردم در مقابل طالبان در گوشه و کنار افغانستان دست به مقاومت زدند. اما به دلایل مختلف جنگ به نقطه‌ای رسید که مردم در تنگنای سختی قرار گرفتند. او گفت جبهه مقاومت برای حفظ ارزش‌های انسانی، عدالت و شرافت مردم، مقاومت و مبارزه خود را در جغرافیای پنجشیر و اندراب آغاز کرد.

پیام و فراخوان رهبر مقاومت ملی درست زمانی به نشر می‌رسد که یک تعداد به این باور رسیده‌اند که طالبان پنجشیر را اشغال کرده و دیگر جبهه‌ای برای مقاومت وجود ندارد. اما پیام احمد مسعود نشان داد که هنوز مقاومت با شدت گذشته وجود دارد.

در چند روز گذشته شهرهای مختلف افغانستان شاهد تجمعات اعتراضی علیه طالبان و پاکستان بود.

امروز سه‌شنبه، ۱۶ شهریور نیز شماری از شهروندان افغانستان به خیابان‌های کابل آمده و علیه پاکستان و طالبان شعار دادند.