«پیراهن خیس» و دیگر انتخاب‌های جسورانه بازیگران در جشنواره ونیز

تا پایان جشنواره فرصت کافی باقی‌مانده است تا شاهد لباس‌های هیجان‌انگیزتری در گوشه و کنار ونیز باشیم

لباس زندیا با حال و هوای فیلم جدید او «تل ماسه» کاملاً هماهنگ است-MIGUEL MEDINA / AFP

جشنواره ونیز و ستاره‌هایش فقط روی پرده سفید ندرخشیدند. فرش قرمز این مراسم هم پر از خبر و هیجان بود.

اگر چه باران و تگرگ، مانند آنچه در دقایق پایانی مراسم معرفی لباس‌های «دولچه و گابانا» روی سر ستاره‌های فیلم نریخت اما لباس نمادین زندیا، ستاره فیلم مرد عنکبوتی که به «پیراهن خیس» معروف شد، چشم همه را به خود جلب کرد.

این لباس یکی از انتخاب‌های جسورانه‌ای است که زندیا در طول زندگی حرفه‌ای خود داشته است و با حال و هوای فیلم جدید او «تل ماسه» کاملاً هماهنگ است. جواهرات او هم با جلوه‌ای اسرارآمیز و طرح مار از بولگاری انتخاب شده بود. همبازی او در این فیلم تیموتی شالامی ۲۵ ساله هم ترجیح داد به جای لباس رسمی مردانه بلوز و شلوار براق و یک کاپشن و شلوار راحت از طراح حيدر أكرمان بر تن کند.

کریستین استوارت که با «اسپنسر» به ونیز آمده کت و شلوارک و لباس ساتن آبی روشن با شلوار هماهنگ با تزئینات توری شانل پوشید. اسپنسر زندگی شاهدخت دایانا را به تصویر کشیده است و استوارت هم نقش او را بازی می‌کند.

در شب افتتاحیه جشنواره، پنلوپه کروز، بازیگر فیلم «مادران موازی» با لباسی از مجموعه مد پاییزی شانل در سال ۲۰۲۱ روی فرش قرمز آمد. کروز، هم همچون استوارت چهره خانه مد شنل است. او ظاهر خود را با جواهرات زیبا شانل، از جمله یک دستبند طلای سفید ۱۸ عیار با الماس از مجموعه "Café Society" و یک حلقه طلای سفید ۱۸ عیار الماس از مجموعه "Plume de Chanel"، تکمیل کرد.

ربکا فرگوسن، هنرپیشه «تل شن» با پوشیدن یک لباس تزئین شده از مجموعه پاییز ۲۰۲۱ دیور، ظاهری پری‌وار گرفته بود. لباس صورتی روشن فرگوسن با طرح‌های زرد ملایم تزئین شده بود و بر روی نیم‌تنه آن یک گل درشت صورتی رنگ قرار گرفته بود.

میلنا اسمیت هم انتخاب جسورانه‌ای از بالمین داشت. پیراهنی سیاه‌وسفید با خطوط برجسته و تیز که ظاهری مجسمه وار به آن داده بود.

تا پایان جشنواره فرصت کافی باقی‌مانده است تا شاهد نمایش لباس‌های هیجان‌انگیزتری روی فرش قرمز و در گوشه و کنار ونیز باشیم. باید دید پس از یک سال و نیم بیکاری و سردی بازار چه تعداد خانه‌های مد و لباس توانسته‌اند از این فرصت‌ها استفاده کنند. امیدواریم در آخر تابستان امسال، در دنیای طراحی و هنر لباس‌دوزی فاخر فهرست کسانی که نتوانستند کسب‌وکارشان را از سال همه‌گیری به سلامت عبور دهند بلند نباشد.

بیشتر از مُد و زیبایی