پروازهای شرکت هوایی آریانا آغاز شد

این شرکت اعلام کرده است که امروز دو پرواز داخل افغانستان انجام داده است

پروازهای داخلی شرکت هوایی آریانا داخل کشور امروز آغاز شد اما پروازهای خارجی هنوز متوقف است - صفحه فیس‌بوک شرکت هوایی آریانا

شرکت هوایی آریانا صبح امروز (یکشنبه ۱۴ شهریور) از آغاز مجدد پروازهای داخلی این شرکت خبر داد. آریانا اعلام کرده است که امروز دو پرواز از کابل به هرات و شهر مزارشریف از سوی خطوط هوایی این شرکت انجام شده است.

شرکت هوایی آریانا تنها خط هوایی دولتی افغانستان است.

پس از سقوط کابل به دست طالبان و آغاز عملیات تخلیه پروازهای داخلی و خارجی شرکت‌های هوایی خصوصی و دولتی در افغانستان به داخل و خارج به صورت کامل متوقف شده بود و فرودگاه کابل به مدت دو هفته در کنترل نیروهای آمریکایی قرار داشت تا شهروندان خارجی و افغان‌های در معرض خطر را به خارج از افغانستان انتقال دهند.

این دو، نخستین پروازهای داخلی پس از پیروزی طالبان است.

پروازهای داخلی پس از آن آغاز به کار کرد که هفته گذشته یک گروه تکنیکی از قطر به کابل آمد و هواپیماها و فرودگاه کابل را از لحاظ تکنیکی و فنی بررسی کرد.

بر اساس گزارش‌ها قطر مسئولیت بازسازی و فعال‌سازی فرودگاه کابل را به عهده گرفته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هرچند پروازها آغاز شده است اما نگرانی در مورد امنیت و مصون بودن پروازهای این شرکت همچنان پا برجا است زیرا هواپیماهای این شرکت کهنه‌اند و نیاز به ترمیم دارند. خدمات این شرکت نیز در مقایسه با شرکت‌های هوایی خصوصی در افغانستان محدود است.

این پروازها در حالی از سر گرفته شده‌اند که تمام راه‌های خروج از افغانستان چه زمینی و چه هوایی به روی رفت و آمد مردم افغانستان و خارجی‌‌ها بسته است. هنوز در مورد زمان آغاز پروازهای خارجی و باز شدن مرزهای کشور چیزی گفته نشده است.

چند روز است راه‌های مرزی برای ورود مواد خوراکی باز شده، اما برای مردم همچنان بسته است.