تاثیر واکسن کرونا بر کاهش تعداد بستری‌ها و مرگ و میرهای ناشی از کووید-۱۹

در هفته آخر ماه اوت، نزدیک به ده هزار نفر به دلیل ابتلا به سویه دلتای ویروس کرونا در بیمارستان‌های بریتانیا بستری شدند

آمارها نشان می‌دهد که حدود ۳۰ درصد بیماران بستری بالای ۵۰ سال در بیمارستان‌های بریتانیا، واکسن دریافت نکرده‌اند- Tolga Akmen / AFP

بر اساس اطلاعاتی که اداره بهداشت عمومی انگلستان منتشر کرده است، حدود سه‌چهارم بیماران زیر ۵۰ سال که به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان‌ها بستری هستند، واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند.

آمار و ارقام نشان می‌دهد که دو سوم مرگ و میر‌های ناشی از کرونا در میان جوانان، برای کسانی رخ می‌دهد که هنوز دوز اول واکسن خود را دریافت نکرده‌اند.

در هفته آخر ماه اوت، نزدیک به ده هزار نفر به دلیل ابتلا به سویه دلتای ویروس کرونا در بیمارستان‌های بریتانیا بستری شدند که نیمی از آنان زیر ۵۰ سال سن داشتند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حدود ۷۳ درصد این بیماران واکسینه نشده بودند، ۱۴ درصد تنها یک دوز واکسن دریافت کرده بودند، و ده درصد آنان هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده بودند.

در حال حاضر نوع دلتای ویروس کرونا گونه غالب در بریتانیا است.

آمارها نشان می‌دهد که حدود ۳۰ درصد بیماران بستری بالای ۵۰ سال در بیمارستان‌های بریتانیا، واکسن دریافت نکرده‌اند.

در ماه‌های گذشته و با شیوع ویروس نوع دلتا که سرایت آن به افراد جوان‌تر بیشتر است، دولت بریتانیا  برنامه واکسیناسیون همگانی به اجرا گذاشت.

در روند اجرای این برنامه، تا کنون حدود دو سوم جمعیت بریتانیا هر دو دوز واکسن کرونا دریافت را کرده‌اند که بیشتر آنان در گروه‌های سنی بالای ۵۰ سال قرار دارند.

بیشتر از بهداشت و درمان