توهین‌های نژادی به بازیکنان تیم ملی انگلستان تمامی ندارد

استرلینگ، هری کین، مگوایر و دکلان رایس گلزنان انگلیس در بازی با مجارستان بودند

رحیم استرلینگ و بلینگام، بازیکنان رنگین‌پوست تیم فوتبال انگلستان، بارها مورد توهین تماشاگران قرار گرفتند - ATTILA KISBENEDEK / AFP

رقابت‌های مقدماتی جام جهانی برای تیم ملی فوتبال انگلستان از سر گرفته شد و سه شیرها موفق شدند در یک بازی زیبا و مهیج تیم فوتبال مجارستان را در بوداپست با نتیجه سنگین چهار بر صفر شکست دهند و سه امتیاز شیرین مسابقه را کسب کنند.

استرلینگ، هری کین، مگوایر و دکلان رایس گلزنان انگلیس در این بازی بودند. رقابتی که در نیمه نخست بدون گل تمام شده بود در نیمه دوم با طوفان انگلیسی‌ها همراه شد، اما اتفاقات ناراحت‌کننده در این مسابقه بازهم دست از سر تیم فوتبال انگلستان برنداشت.

اتفاقی مشابه در رقابت‌های یورو ۲۰۲۰  دامن بازیکنان تیم فوتبال انگلستان را پس از شکست مقابل ایتالیا گرفت و حالا به دیگر هواداران فوتبال در سراسر جهان هم سرایت کرده است و تماشاگران مجارستانی هم از خجالت بازیکنان رنگین‌پوست انگلستان در آمدند.

شروع مسابقات فوتبال در سراسر دنیا که با زانو زدن بازیکنان پیش از شروع مسابقه و برای احترام به اقشار رنگین‌پوست انجام می‌شود، با صدای سوت و هو کردن هواداران مجارستانی همراه بود.

آن‌ها حتی با پرتاب کردن لیوان‌های نوشیدنی خود به داخل زمین و به سمت بازیکنان حواشی زیادی را به وجود آوردند و با پرتاب کردن مواد آتش‌زا به داخل زمین مسابقه مدتی از وقت بازی را نیز تلف کردند و باعث شدند تا تیم فوتبال انگلستان به دلیل این وضعیت پس از پایان مسابقه به یوفا شکایت کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رحیم استرلینگ و بلینگام، بازیکنان رنگین‌پوست تیم فوتبال انگلستان، در جریان بازی و زمانی که صاحب توپ می‌شدند بارها مورد توهین تماشاگران قرار گرفتند و آن‌ها با در آوردن صدای میمون این بازیکنان را مورد آزار و اذیت قرار دادند. بعد از این مسابقه فیفا و یوفا پرونده‌ای را برای بررسی به این موضوع باز کردنده‌اند و تحقیقات ادامه دارد و در روزهای آینده حکم سنگینی برای تیم مجارستان در نظر گرفته خواهد شد.

عده‌ای از بازیکنان انگلستان نیز در جواب به رفتار زشت تماشاگران اقدام به خوردن نوشیدنی‌های داخل لیون کردند که از نکات جالب این مسابقه به حساب می‌آمد.

گرت ساوت گیت، سرمربی سه شیرها نیز نسبت به این رفتار زشت هواداران مجارستان واکنش نشان داد و گفت: «وقتی فهمیدم چه اتفاقی افتاده است واقعا از رفتارشان شوکه شدم. من پس از پایان بازی متوجه شدم که چه اتفاقی رخ داده است چون ما روی نیمکت خیلی متوجه موضوع نبودیم. همه می‌دانند که ما به عنوان یک تیم از چه چیزهایی دفاع می‌کنیم و اینگونه رفتارها کاملا ناشایست است. همه چیز به یوفا گزارش شده است و باید ببینیم برخورد آن‌ها چطور خواهد بود. این گروه از بازیکنان نمی‌توانند کار بیشتری در مقابله با نژادپرستی انجام دهند. من با بازیکنان صحبت نکردم چون وقتی در رختکن بودم از شرایط خبر نداشتم. اما می‌دانم که مسئول امنیت تیم این کار را انجام خواهد داد. وظیفه من مراقبت از آن‌هاست اما مقامات نیز باید در این امر دخیل باشند.»

تیم فوتبال انگلستان در این یک ماه اخیر پس از مسابقات یورو۲۰۲۰ که به نایب قهرمانی آن‌ها منجر شد تا مسابقه مقابل مجارستان بارها با این توهین‌ها سر و کار داشته است و بازیکنان زیادی در لیگ برتر انگلستان نیز مورد حمله نژادپرستانه قرار گرفته‌اند. 

بیشتر از ورزش