مراحل ابتدایی مسابقات برای جوکوویچ تمرینی و ساده است

جوکو در این مسابقه در ست‌های اول، سوم و چهارم به پیروزی رسید

جوکوویچ معمولا در مراحل ابتدایی رقابت‌های گرند اسلم نسبت به دیگر بازیکنان با قرعه‌های آسان‌تری روبه‌رو می‌شود - Sarah Stier/AFP

نواک جوکوویچ، مرد شماره ۱ تنیس جهان، در مرحله نخست رقابت‌های تنیس آزاد آمریکا کار سختی در پیش نداشت و موفق شد با نتیجه سه بر یک هول‌تر رون، حریف جوان دانمارکی خود را از پیش رو بردارد و به مرحله دوم رقابت‌ها صعود کند.

جوکو معمولا در مراحل ابتدایی رقابت‌های گرند اسلم نسبت به دیگر بازیکنان با قرعه‌های آسان‌تری روبه‌رو می‌شود و تا مراحل یک هشتم نهایی نیز وضع به همین نحو است. او مقابل بازیکنان تازه‌کار به سختی نمی‌افتد و این بازی‌ها برای او بیشتر جنبه تمرینی و آمادگی دارند.

جوکو در این مسابقه در ست‌های اول، سوم و چهارم را با نتایج ۶-۱، ۶-۲ و ۶-۱ به پیروزی رسید و تنها ست دوم را در تای‌برک با نتیجه ۷-۶ به حریف واگذار کرد. هول‌تر رون دانمارکی که از جدول مقدماتی به جدول اصلی مسابقات راه یافته است، در این رقابت نمایش نسبتا خوبی داشت. او در ست دوم تمامی انرژی خود را صرف کرد و با تشویق تماشاگران حاضر در استادیوم (آرتور اش) موفق شد یک ست را از تنیسور برتر جهان بگیرد.

در پایان بازی، جوکو معتقد بود که تماشاگران به جای تشویق در این بازی شعار می‌دادند که مقداری هم نامفهوم بوده و «شاید بهتر است بگویم فریاد می‌زدند» هرچند او می‌گوید: «من بارها با مواردی مشابه این روبه‌رو شده‌ام و می‌دانم در چنین شرایطی چگونه باید بازی را مدیریت کنم.»

بازیکن ۱۸ ساله دانمارکی که پیش از رقابت‌های نیویورک، در یک مسابقه «تنیس چلنجر» در آمریکا به قهرمانی رسیده است گفت: «وقتی مقابل جوکوویچ بازی می‌کنید باید تمام توان خود را بگذارید. من در ابتدای ست سوم تمام بدنم گرفته بود و از همان‌جا فهمیدم که دیگر توان مقابله ندارم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در سال ۲۰۲۱، جوکوویچ سه عنوان قهرمانی در رقابت‌های گرند اسلم به دست آورد و حالا به دنبال چهارمین مقام و دستیابی به رکورد راد لیور استرالیایی است که آخرین بار در سال ۱۹۶۹ به این عنوان رسیده و موفق شده بود در یک سال هر چهار گرند اسلم را به دست آورد. جوکو پس از شکست در رقابت‌های المپیک و ناکامی در کسب مدال، در هیچ‌یک از رقابت‌ها تا پیش از مسابقات نیویورک شرکت نکرد و حالا با تمام توان برای قهرمانی در این رقابت‌ها تلاش می‌کند.

در دیگر مسابقات مهم برگزار شده در مرحله نخست رقابت‌ها می‌توان به پیروزی زورف آلمانی بر سام کوئری، تنیس‌باز کشور میزبان، اشاره کرد که موفق شد در سه ست متوالی با نتایج ۶-۴، ۷-۵ و ۶-۲ حریف خود را از پیش رو بردارد و به دور دوم رقابت‌ها صعود کند. این نایب‌قهرمان دوره گذشته رقابت‌های تنیس آزاد امریکا در سال ۲۰۲۱ عملکرد درخشانی داشته و با کسب مدال طلای المپیک توکیو و رقابت‌های تنیس سینسیناتی به‌عنوان یکی از مدعیان قهرمانی در مسابقات آزاد تنیس آمریکا معرفی شده است.

در روز دوم از مرحله نخست رقابت‌ها شگفتی‌هایی نیز رقم خورد که این موارد همیشه مسابقات تنیس را جذاب‌تر می‌کنند. حذف کارنیو بوستا و خاچانوف، شانس‌های نهم و بیست‌وپنجم قهرمانی از اتفاق‌های مهم روز دوم مسابقات بودند. کارنیو بوستا مقابل مکسیم کرسی از آمریکا که در رده‌بندی ۱۵۱ تنیس‌بازان جهان است، قرار گرفت و در حالی که دو ست ابتدایی را پیروز شده بود، بازی را در پنج ست به حریف گمنام خود واگذار کرد و از دور مسابقات کنار رفت. خاچانوف نیز مقابل لوید هریس از آفریقای جنوبی قرار گرفت و در پنج ست بازی را به او واگذار کرد.

لوید هریس در سال جاری نمایش درخشانی داشته و در رقابت‌های تنیس دبی به مقام نایب‌قهرمانی رسیده است. او در رقابت‌های تنیس واشینگتن هم موفق شد در مرحله سوم مسابقات رافائل نادال را از گردونه مسابقات کنار زند.

در بخش زنان نیز اشلی بارتی، زن شماره ۱ تنیس جهان، مقابل تنیسور باسابقه رقابت‌ها یعنی زووناروا روس کار سختی در پیش نداشت و موفق شد در دو ست متوالی با نتایج ۶-۱ و ۷-۶ به پیروزی برسد. آندرسکو کانادایی، قهرمان سابق این رقابت‌ها و شانس هفتم قهرمانی مسابقات هم موفق شد در یک بازی سخت گولوبیچ از سوییس را دو بر یک شکست دهد و به دور دوم مسابقات صعود کند.

از دیگر نتایج مهم به دست آمده در بخش زنان می‌توان به پیروزی بنچیچ، پلیشکووا و کویتووا برابر حریفانشان و صعود آنان به دور بعدی رقابت‌ها اشاره کرد.

بیشتر از تنيس