ارتش اسرائیل در جستجوی تمساح فراری

آخرین تمساح وحشی در اسرائیل بیش از یک قرن پیش توسط شکارچیان کشته شد

 تمساح رود نیل - ASHRAF SHAZLY / AFP

مقامات پارک‌های ملی اسرائیل در جستجوی تمساحی هستند که گفته می‌شود از مرز اردن عبور کرده است. ارتش اردن به سربازان اسرائیلی هشدار داد که در رودخانه به دنبال یافتن این خزنده فراری باشند.

به گزارش رسانه‌های اسرائیل، ارتش اردن به همتایان اسرائیلی خود گفته که این خزنده بزرگ در حال شنا در رودخانه یرموک که بخشی از مرز بین دو کشور است، دیده‌شده است.

اداره طبیعت و پارک‌های اسرائیل (INPA) تائید کرد که توسط نیروهای مسلح اسرائیل مطلع شده که ممکن است در اطراف دو شهرک کوچک اسرائیلی نزدیک رودخانه یک تمساح وجود داشته باشد.

INPA علاوه بر همکاری با ارتش برای تائید گزارش‌های، همچنین گفت که در تلاش است با یک مزرعه تمساح که به‌عنوان یک جاذبه گردشگری در مجاورت چشمه‌های آب گرم حمات گادر قرار دارد، در تماس باشد.

به گفته مقامات ازآنجاکه این موجود نیمه آبزی پشت حصاری که در این نقطه در امتداد مرز قرار دارد مشاهده‌شده است، هیچ تهدیدی برای شهروندان اسرائیلی در این منطقه وجود ندارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در سال ۲۰۱۹ نمونه‌هایی از تمساح‌های مومیایی شده در مصر یافت شد و هنوز در رودخانه نیل شنا و شکار می‌کنند اما در اسرائیل هیچ‌گونه تمساح وحشی وجود ندارد و آخرین تمساح بیش از یک قرن پیش توسط شکارچیان کشته شد، اما در مکان‌های معدودی در این کشور به‌عنوان جاذبه‌های گردشگری جمعیتی از تمساح‌ها نگهداری می‌شود.

 رودخانه‌های این منطقه در گذشته پر از تمساح بودند و نامشان را از تمساح‌های نیل گرفته بودند اما آخرین تمساح در سال ۱۹۱۲ شکار شد و اکنون در موزه تاریخ طبیعی دانشگاه تل‌آویو به نمایش گذاشته‌شده است.

یکی از این مزارع تمساح در سال ۲۰۱۸ خبرساز شد چراکه پس از ورشکست شدن، صاحب آن را با ۷۰۰ حیوان خطرناک روبرو بود که مدام فرار می‌کردند.

تمساح‌ها یک خانواده با گونه‌های متفاوت هستند که تقریباً در سراسر دنیا یافت می‌شوند. چندگونه از کروکدیل‌های بزرگ جثه مانند تمساح‌های نیل و تمساح آمریکایی بسیار خطرناک هستند.

در بعضی کشورها مانند آمریکا، استرالیا، چین و تایلند از گوشت تمساح به‌عنوان غذا استفاده می‌شود. در ایالت‌های جنوبی آمریکا مانند فلوریدا مزارع پرورش کروکدیل برای مصارف غذایی و تجاری وجود دارد.

بیشتر از جهان