آیفون ۱۳ در نقطه کور هم آنتن می‌دهد

ویژگی‌ ارتباطی جدید آیفون، امکان ارتباط گوشی با ماهواره‌های مدار پایین زمین را فراهم می‌کند

مشکلات در تولید تراشه مورد استفاده در آی‌فون ۱۳ آن را بین سه تا پنج درصد از آی‌فون ۱۲ گران‌تر خواهد کرد - Morteza NIKOUBAZL / AFP

بر اساس آخرین اطلاعات فاش شده، گوشی آی‌فون ۱۳ حتی بدون سیگنال آنتن تلفن همراه هم می‌تواند تماس برقرار کند و پیامک بفرستد.

به لطف تراشه سفارشی باند پایه کوالکوم ایکس ۶۰، ویژگی‌ ارتباطی جدید امکان ارتباط گوشی با ماهواره‌های مدار پایین زمین را فراهم می‌کند.

در یادداشتی از مینگ چی‌کو، تحلیلگر مشهور صنعت [فناوری] برای سرمایه‌گذاران که اولین بار آن را در سایت مک‌رومرز منتشر کرد، گفته شده است که می‌توان خدمات ارتباطات ماهواره‌ای را بدون قرارداد یا پرداخت اضافی ارائه داد.

گلوبال استار، ارائه‌دهنده خدمات ارتباطی ماهواره‌ای مدار پایین زمین مستقر در ایالات متحده، «به احتمال زیاد از نظر فناوری و پوشش خدمات با اپل همکاری می‌کند».

به گفته آقای کو، سایر محصولاتی که بالقوه از فناوری ماهواره‌ای استفاده خواهند کرد گوشی‌های واقعیت افزوده اپل و نیز خودرو اپل است که بسیار سروصدا کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

انتظار می‌رود آی‌فون ۱۳ در اواسط ماه سپتامبر  در یک رویداد مجازی رسما رونمایی و ارسال آن [به مشتریان] از اواخر همان ماه آغاز شود.

احتمالا ساعت اپل سری ۷ نیز در کنار نسخه به‌روزشده از هدفون بسیار محبوب ایرپاد عرضه می‌شود.

 بهبود چشمگیر دوربین گوشی و کاهش اندازه اصطلاحا «تورفتگی» در بالای صفحه نمایش از دیگر ویژگی‌های جدیدی‌اند که انتظار می‌رود رونمایی شوند.

پیش‌بینی می‌شود که طراحی جدید آی‌فون ادامه مدل‌های آی‌فون ۱۲ باشد.

شایعات قبلی درباره جدیدترین گوشی هوشمند اپل نشان می‌دهد که افزایش قیمت آن را گران‌تر از مدل‌های قبلی خود می‌کند.

گفته می‌شود مشکلات در تولید تراشه مورد استفاده در آی‌فون ۱۳ آن را بین سه تا پنج درصد از آی‌فون ۱۲ گران‌تر خواهد کرد.

کمبود پردازنده در سراسر جهان تمام صنعت فناوری را در بخش عرضه با مشکل مواجه کرده است. بنا بر اعلام اپل، این امر می‌تواند مشکلاتی را در تولید آی‌فون و آی‌پد ایجاد کند.

احتمالا به دلیل همین تاخیرها است که رونمایی آی‌فون بعدی که معمولا در ابتدای ماه سپتامبر برگزار می‌شود، به روز جمعه ۱۷ سپتامبر افتاده است.

سال گذشته (۲۰۲۰)، مشکلات زنجیره تامین باعث شد که رونمایی از آی‌فون ۱۲ تا ماه اکتبر به تاخیر بیفتد. برخی از مدل‌ها نیز تا نوامبر در دسترس مشتریان قرار نگرفتند.

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی