به گفته فائوچی کودکان در آمریکا برای رفتن به مدرسه باید واکسن کووید بزنند

سازمان غذا و دارو آمریکا اخیرا برای تزریق واکسن فایزر به افراد ۱۶ سال به بالا تاییدیه نهایی صادر کرده است

در حال حاضر برای کودکان زیر ۱۲ سال واکسنی وجود ندارد - David Ryder / AFP

به گفته دکتر آنتونی فائوچی، متخصص ارشد بیماری‌های عفونی، کودکانی که به مدرسه می‌روند باید واکسن کووید-۱۹ بزنند. او همچنین اعلام کرد که مقاومت‌هایی در برابر این طرح وجود دارد.

دکتر فائوچی روز یکشنبه در مصاحبه با جیک تپر از شبکه سی‌ان‌ان، به نسبت فایده-خطر بالا که مقام‌های دولتی برای این موضوع اعلام می‌کنند، اشاره کرد. او گفت: «خیلی‌ها در برابر این مسئله مقاومت می‌کنند اما اگر اطلاعات لازم در مورد ایمنی و نسبت بالای فایده-خطر را برای کودکان در اختیار داشته‌ باشیم، که فکر می‌کنم اداره غذا و داروی آمریکا (اف‌دی‌ای) و کارگروه مشاوره در زمینه اقدام‌های ایمن‌سازی (ای‌سی‌آی‌پی) قطعا اعلام خواهد کرد، یقین دارم اجباری کردن واکسن برای بچه‌هایی که قرار است در مدرسه حضور یابند فکر خوبی‌ است.»

او در توضیح غیرمعمول نبودن این کار گفت: «ما در مدارس آمریکا، مخصوصا مدارس دولتی، بخشنامه‌هایی داریم که اگر می‌خواهید فرزندتان وارد مدرسه شود باید آن‌ها را رعایت کنید. چندین دهه است که این را در مورد فلج اطفال، سرخک، اوریون، سرخجه و هپاتیت انجام می‌دهیم.»

دکتر فائوچی، مدیر موسسه ملی حساسیت و بیماری‌های عفونی، این موارد را در پاسخ به سوالی در مورد اجباری کردن یا نکردن تزریق واکسن به بچه‌مدرسه‌ای‌ها بیان کرد.

در شرایطی که این کشور در اثر شیوع سویه دلتای ویروس کرونا با موارد جدید کووید-۱۹مواجه است، اجرای این بخشنامه بحث‌برانگیز شده است. در حال حاضر برای کودکان زیر ۱۲ سال واکسنی وجود ندارد و سازمان غذا و دارو اخیرا برای تزریق واکسن فایزر به افراد ۱۶ سال به بالا تاییدیه نهایی صادر کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته برخی از کارشناسان، هنوز در ایالات متحده زمان شروع تزریق واکسن به کودکان زیر ۱۲ سال فرا نرسیده است.

فرانسیس کالینز، مدیر موسسه ملی بهداشت، می‌گوید حتی اگر فایزر یافته‌های بالینی در مورد تزریق واکسن به کودکان زیر ۱۲ سال را تا پایان ماه سپتامبر به سازمان غذا و دارو بدهد، تایید مصرف اضطراری این واکسن ماه‌ها طول خواهد کشید.

دکتر کالینز در مصاحبه با شبکه رادیو ملی (ان‌پی‌آر) گفت: «راستش را بخواهید گمان می‌کنم تزریق واکسن به کودکان پنج تا ۱۱ سال کمی پیش از پایان ۲۰۲۱ تایید شود.»

دکتر فائوچی موافقت خود با اجباری شدن تزریق گسترده واکسن برای پوشش هرچه بیشتر مردم را اعلام کرده است.

این بخشنامه احتمالا دانشکده‌ها، دانشگاه‌ها، ادارات و مراکز گردهمایی مردم را هم شامل خواهد شد.

دکتر فائوچی گفت: «حالا که واکسن فایزر تایید کامل گرفته است، قطعا واکسن زدن برای افرادی که قصد حضور در دانشکده یا دانشگاه یا مراکز تجاری شلوغ دارند اجباری خواهد شد.»

او افزود: «به گمان من اجباری خواهد شد. در واقع من هم طرفدار این اقدامم زیرا بدین ترتیب می‌توانیم آمار افراد واکسن‌زده را افزایش دهیم.»

بر اساس پژوهش دانشگاه جانز هاپکینز، در ایالات متحده روزانه دست‌کم هزار و ۱۰۰ نفر بر اثر کووید-۱۹ جان خود را از دست می‌دهند. طبق داده‌های مرکز مهار و پیشگیری بیماری‌ها، هفته گذشته حدود ۸۵ هزار نفر در اثر ابتلا به این بیماری در بیمارستان بستری شدند.

پزشکان از مردم ساکن در مناطقی که نرخ واکسیناسیون پایین است خواسته‌اند واکسن بزنند. این در حالی ا‌ست که به گزارش برخی رسانه‌ها، والدین کودکان زیر ۱۲ سال به دلیل نگرانی از سویه دلتای ویروس از پزشکان اطفال می‌خواهند به فرزندانشان واکسن بزنند.

© The Independent

بیشتر از جهان