امارات، کسانی که سینوفارم تزریق کرده‌اند باید دوز تقویتی دریافت کنند

تمام شهروندانی که طی شش ماه گذشته سینوفارم زده‌اند، باید دوز سوم را نیز تزریق کنند

در امارات دوز سوم واکسن برای کسانی که واکسن چینی تزریق کرده‌اند اجباری شد - Karim SAHIB / AFP

دولت ابوظبی اعلام کرد همه شهروندانی که طی شش ماه گذشته واکسن کرونای «سینوفارم» چین را دریافت کرده‌اند می‌بایست تا ۲۰ سپتامبر (پایان شهریور) تزریق واکسن تقویتی را انجام دهند. در ادامه آمده است که دریافت‌کنندگان سایر واکسن‌ها نیازی به دوز سوم ندارند. دوز سوم واکسن کرونا برای این افراد فایزر یا مدرنا خواهد بود. 

به گزارش یو‌اس نیوز، امارات متحده عربی اولین کشور در سراسر جهان بود که در اوایل سال جاری به طور رسمی برنامه واکسن تقویت کننده را ارائه کرد. این موضوع پس از آن رخ داد که گزارش‌هایی منتشر شد که واکسن سینوفارم، پادتن کافی ایجاد نمی‌کند.

ابوظبی که تابستان امسال برخی از شدیدترین محدودیت‌های واکسن را در منطقه وضع کرد، روز یکشنبه موضع خود را سخت‌تر کرد و گفت کسانی که تنها دو دوز سینوفارم را دریافت کرده‌اند، دیگر نمی‌توانند به مکان‌هایی مانند مراکز خرید، مدارس و سالن‌های بدنسازی بروند و تنها پس از دریافت سومین تزریق تقویت کننده می‌توانند به این مکان‌ها دسترسی داشته باشند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این قانون جدید به سؤالات بسیاری درباره میزان بازدارندگی واکسن سینوفارم چین اضافه می‌کند. گذشته از اعداد اولیه اثربخشی، سازنده چینی اطلاعات عمومی بسیار کمی در مورد واکسن خود منتشر کرده است که انتقاداتی را به دلیل عدم شفافیت آن برانگیخته است. با این وجود، انتشار این موضوع در امارات، آسیب جدی به وجهه چین در روند ایمن سازی ایجاد کرده است.

در ابتدا، ابوظبی به طور انحصاری از سینوفارم استفاده کرد، اما در ماه‌های اخیر واکسن فایزر را نیز ارائه کرد. در سراسر این کشور، اکثریت کارگران کم درآمد از آفریقا، آسیای جنوب شرقی و خاورمیانه که پیش برنده قدرت اقتصاد امارات متحده عربی هستند، واکسن سینوفارم را دریافت کردند. زیرا دولت به دنبال بازگشایی سریع اقتصاد بود.

میزان مرگ و میر از نقطه اوج خود در ماه ژانویه به تدریج کاهش یافته است، اما تعداد روزانه موارد جدید موارد ابتلا همچنان در حدود هزار در روز، بسیار بالاتر از سطح سال گذشته است. آن هم در حالی که بیش از ۷۵ درصد از جمعیت کشور هر دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند.

بیشتر از جهان