لیگ برتر انگلستان: بمب‌افکن‌های سیتی توپچی‌های لندن را تار و مار کردند

چیرگی منچسترسیتی چنان بود که گورادیولا در شانزده دقیقه نخست نیمه دوم هر سه تعویض‌ خود را انجام داده بود

تورس گل دوم خودش و گل پنجم سیتی را به ثمر رساند -  OLI SCARFF / AFP

در هفته سوم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های انگلستان، شاگردان پپ گواردیولا در ورزشگاه خانگی خودشان، الاتحاد، آرسنال را با شکستی سنگین به قعر جدول رده‌بندی فرستادند.

این نخستین بار از سال ۱۹۵۴ است که آرسنال هر سه بازی آغاز فصل خود را می‌بازد. پرونده بازی روز شنبه هم در همان نیمه اول بسته شد.

ایلکای گوندوگان، کاپیتان منچستر سیتی، و فران تورس، مهاجم آن تیم، در همان دوازده دقیقه اول دو بار دروازه شاگردان میکل آرتتا را باز کردند.

اگر آرسنال کورسویی از امید داشت که به بازی برگردد، با خطای گرانت ژاکا روی ژائو کانسلو که کارت قرمز جریمه‌اش بود، هر آنچه داشت هم به باد رفت.

در نیمه دوم، نفوذ جک گریلیش، صید صد میلیون پوندی گواردیولا برای این فصل، گابریل ژزوس را صاحب موقعیتی آسان برای به ثمر رساندن گل سوم کرد.

سپس نوبت رودری بود که از فاصله بیست متری با ضربه‌ای سنگین، دروازه آرسنال را فرو بریزد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

چیرگی منچسترسیتی بر بازی چنان بود که گورادیولا در شانزده دقیقه نخست نیمه دوم هر سه تعویض‌ خود را انجام داده بود.

شش دقیقه به پایان بازی مانده، تورس گل دوم خودش و گل پنجم سیتی را زد تا تیره‌روزی آرتتا کامل شود.

تازه بخت یار آرسنال بود که اختلاف بیشتر نشد. رحیم استرلینگ (دو بار)، آیمریک لاپورت و ریاض محرز، بخت‌های مسلم گل را از دست دادند.

در این بدترین روز فصل جدید، توپچی‌های لندن تنها یک شوت به سمت دروازه حریف زدند و کل مالکیت‌شان بر توپ نوزده درصد بود. و البته، تیمی که زمانی انگار از صدر جدول نمی‌شد تکانش داد، حالا فانوس به‌دست شده و شاید به‌زودی حکم اخراج سرمربی‌اش را هم ببیند.

بیشتر از فوتبال