یک مقام ارشد اماراتی در دوحه با امیر قطر ملاقات کرد

شیخ طحنون و امیر قطر درباره توافق‌های همکاری‌، به‌ویژه در حوزه اقتصاد و تجارت و پروژه‌های سرمایه‌گذاری صحبت کردند

در چهار سال اخیر، این اولین سفر یک مقام ارشد اماراتی به قطر است-Reuters

 شیخ طحنون بن زاید آل نهيان، مشاور امنیت ملی امارات متحده عربی، روز پنجشنبه ۲۶ اوت، در دوحه با امیر قطر ملاقات کرد. در چهار سال اخیر، و پس از توافق بر سر پایان اختلاف‌ها این اولین باری است که یک مقام ارشد اماراتی به قطر سفر می‌کند.

شیخ طحنون بن زاید آل نهيان که برادر حاکم امارات است، در دوحه با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، ملاقات کرده است.

اوایل سال ۲۰۱۷، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر روابط خود را با قطر به دلیل نزدیکی آن کشور با جمهوری اسلامی ایران و «حمایت از تروریسم و گروه‌های اسلام‌گرای افراطی» قطع کردند. این چهار کشور که رسانه‌ها از آن‌ها با عنوان «بلوک عربی» یاد می‌کنند، اوایل ژانویه در نشست سران شورای همکاری خلیج فارس در العلا عربستان سعودی، برای ازسرگیری روابط با دوحه توافق کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ریاض و قاهره سفیران خود در قطر را هم منصوب کرده‌اند اما سفرای ابوظبی و منامه در دوحه هنوز تعیین نشده‌اند. همه این کشورها به‌جز بحرین، پیوندهای تجاری و مسافرتی خود با قطر را هم احیا کرده‌اند.

شیخ طحنون و امیر قطر درباره توافق‌های همکاری، به‌ویژه در حوزه اقتصاد و تجارت و پروژه‌های سرمایه‌گذاری، صحبت کردند.

هم‌زمان با کاهش حضور نظامی آمریکا در منطقه خاورمیانه، عربستان سعودی و امارات در تلاش بوده‌‌اند تا تنش‌های منطقه‌ای از جمله با جمهوری اسلامی ایران را مهار کنند.

شیخ طحنون هفته گذشته به ترکیه، متحد قطر، هم سفر کرده بود. امارات متحده عربی درباره شماری از مسائل منطقه‌ای، از جمله مناقشات داخلی در لیبی، با ترکیه اختلاف نظر دارد. امارات و ترکیه در لیبی از دو جناح‌ رقیب حمایت می‌کنند.

ترکیه نیز برای حل تنش‌ها با عربستان سعودی و مصر که به اقتصاد ترکیه آسیب زده، اقدام کرده است.

یک مقام ارشد اماراتی دیگر هفته پیش گفته بود که امارات با تمرکز بر توسعه اقتصادی در سیاست داخلی و خارجی خود، به دنبال «پل ساختن» است.

بیشتر از جهان