هشدار سفارت آمریکا: فورا محوطه اطراف فرودگاه کابل را ترک کنید

آمریکا و متحدانش درباره تهدید حمله تروریستی علیه عملیات تخلیه از افغانستان هشدار دادند

آمریکا از شهروندانش خواسته به فرودگاه نروند مگر دستورالعمل دولت را دریافت کرده باشند-Wakil KOHSAR / AFP

سفارت آمریکا در افغانستان به آمریکایی‌هایی که خارج از فرودگاه کابل حضور دارند، هشدار داد که فورا محل را ترک کنند. دلیل این هشدار تهدید امنیتی عنوان شده است. مقامات درباره عزیمت به فرودگاه نیز به شهروندان آمریکایی باقی‌مانده در افغانستان هشدار داده‌اند. گزارش‌ها حاکی از آن است که بریتانیا و استرالیا نیز هشدارهای مشابهی به شهروندان خود داده‌اند.

یک مقام بریتانیایی به اسکای‌نیوز گفت که ریسک حمله تروریستی علیه عملیات تخلیه نیروها و شهروندان خارجی از افغانستان بسیار بالا است.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این از تهدید‌های امنیتی در افغانستان سخن گفته و تاکید کرده بود که هرچه زودتر روند خروج نیروهای آمریکایی تکمیل شود، بهتر خواهد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

باید تاکید دارد که نیروهای آمریکایی تا نهم شهریورماه از افغانستان خارج شوند. طالبان هم که همزمان با خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در این کشور پیشروی کرد و کابل را به تصرف خود درآورد اعلام کرده که تمدید این فرجه را نمی‌پذیرد.

در هشدار سفارت آمریکا آمده است: «به دلیل تهدید‌های امنیتی خارجی از فرودگاه کابل به شهروندان آمریکایی توصیه می‌کنیم به فرودگاه نروند و خارج از آن نیز تجمع نکنند مگر اینکه دستورالعمل خروج از افغانستان را از دولت دریافت کرده باشند.»

ان‌پی‌آر نیز به نقل از یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گزارش داده که وضعیت بسیار بحرانی است.

این در حالی است که آمریکا از گروه افراطی طالبان خواسته است امکان خروج امن شهروندان آمریکایی از افغانستان را حفظ کند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز گفته که روند خارج کردن آمریکایی‌ها از افغانستان پس از فرجه نهم شهریور‌ماه (۳۱ اوت) نیز ادامه می‌یابد.