پنتاگون گسترش عملیات انتقال آمریکایی‌ها به خارج از فرودگاه کابل را رد نکرد

«طی هفته گذشته حدود ۲۵۰۰ آمریکایی از کابل خارج شده‌اند»

جان کربی روز شنبه در یک نشست خبری گفت رشته کاملی از نگرانی‌های امنیتی در ارتباط با افغانستان وجود دارد-Alex Wong/Getty Images/AFP

جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز شنبه در یک نشست خبری در واشینگتن گفت رشته کاملی از نگرانی‌های امنیتی در ارتباط با افغانستان وجود دارد.

سخنگوی پنتاگون این احتمال را که نیروهای نظامی آمریکا برای انتقال افرادی که لازم است افغانستان را ترک کنند به مناطق خارج از فرودگاه کابل نیز بروند، رد نکرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی با اشاره به این که وضعیت امنیتی در کابل بسیار ناپایدار است، گفت فرماندهان نظامی ما هر تصمیمی که برای انتقال آمریکایی‌ها به فرودگاه لازم باشد می‌گیرند.

برخی گزارش‌ها از تاخیر در روند انتقال شهروندان آمریکا و گرفتار شدن برخی در مسیرهای منتهی به فرودگاه کابل، به دلیل ایست بازرسی‌های طالبان خبر داده‌اند.

جان کربی همچنین گفت که رایزنی آمریکا با مقامات طالبان برای تسهیل عبور شهروندان آمریکا و همکاران محلی افغان ما  جهت رسیدن به فرودگاه همچنان ادامه دارد.

در این نشست خبری، ویلیام تیلور جانشین فرمانده عملیات منطقه‌ای ارتش آمریکا نیز حضور داشت و گفت طی هفته گذشته حدود ۲۵۰۰ آمریکایی از کابل خارج شده‌اند.

وی خاطر نشان کرد «زمان و مکان» برای انتقال شهروندان آمریکا، افغانستانی‌هایی که با آمریکا همکاری داشته‌ و همچنین افغان‌های آسیب‌پذیر از طالبان، محدود است.