موزه‌ای در قبرس که برای دیدنش باید غواصی کرد

ساخت این موزه ۱٫۱ میلیون دلار هزینه داشته است

یک موزه هنر زیر آب با ۹۳ مجسمه غرق‌شده در سواحل قبرس در ماه ژوئیه افتتاح شد.

این موزه که توسط جیسون تیلور طراحی‌شده است، می‌خواهد رابطه بین مردم و طبیعت را از یک زاویه دید جدید بررسی کند. بازدیدکنندگان این موزه با غواصی می‌توانند رمز و راز موزه جادویی زیر آب را کشف کنند.

در ساحل پرنرا در قبرس، یک جنگل غرق‌شده وجود دارد که فقط غواصان و آبزیان که در آب‌ها زندگی می‌کنند می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند حالا علاوه بر گیاهان و حیوانات زیر آب ۹۳ مجسمه هم بخشی از چشم‌انداز زیر آب این منطقه هستند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از درختان عجیب‌وغریب گرفته تا کودکان بازیگوش، از جدیدترین کارهای هنرمند مجسمه‌ساز جیسون تیلور، به همه‌چیز از بحران جاری آب‌وهوا گرفته تا از بین رفتن زیستگاه آبزیان اشاره می‌کند.

تیلور در گفتگو با سی‌ان‌ان می‌گوید: «من به‌نوعی امیدوارم که بازدیدکنندگان اینجا را با امید همراه با این احساس که تأثیرات انسانی همیشه منفی نیست، ترک کنند. این‌که ما بتوانیم برخی از کارهایی که انجام داده‌ایم را جبران کنیم.»

مجسمه‌های غرق‌شده را از موادی که دارای pH خنثی هستند، ساخته‌اند به این معنی که بر محیط اطراف تأثیر منفی نمی‌گذارند و به‌تدریج آبزیان آن را به‌عنوان بخشی از زیستگاه خود خواهند ساخت.

به گفته تیلور، مجسمه‌ها «دومنظوره» هستند، زیرا آن‌ها تنها آثار هنری نیستند، بلکه به عنوان «صخره های مصنوعی» نیز عمل می کنند.

ساخت این موزه ۱٫۱ میلیون دلار هزینه داشته و مجسمه‌هایی که وزن آن‌ها تا ۱۳ تن است، با جرثقیل در کف اقیانوس قرار داده‌شده است.

بازدیدکنندگان موزه می‌توانند از ساحل پرنرا به این منطقه دسترسی داشته باشند. از طریق شنا و غواصی به آن برسند.

دیدن مجسمه‌هایی از کودکان که قایم باشک بازی می‌کنند یادآور این است که جهان طبیعت مکانی برای کاوش و کنجکاوی است.

 این اولین نمونه از موزه‌های زیر آب نیست. پیش‌ازاین در گرانادای اسپانیا، مالدیو، مکزیک، فلوریدا و چند منطقه ساحلی دیگر که آب‌های شفاف و ساحل امن و آرام دارند، موزه‌های نظیر این ساخته‌شده است.

بیشتر از سفر